حرکت های نمایش گونه مخالفان ریاض نشین سوریه

حرکت های نمایش گونه مخالفان ریاض نشین سوریه
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 13:00

العالم - معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: مخالفان سوریه مقیم ریاض پایتخت عربستان در راستای حرکت های پهلوان گونه خویش مشارکت شان در کنفرانس ژنو را به حال تعلیق درآوردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، فیصل المقداد گفت: این اقدام مخالفان نشان می دهد که آنها در دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران در سوریه جدی نیستند.

معاون المعلم پس از رسیدن به پراگ پایتخت چک در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" ضمن اعلام این مطلب افزود: تصمیم گیری هیات مخالف سوریه مورد حمایت ریاض در اختیار خودش نیست زیرا به چند کشور به ویژه عربستان، ترکیه و قطر گرایش داشته و نسبت به آنها وفادار است.

وی اظهار داشت: هیات کشور سوریه رهسپار ژنو شده است و برای کسب موفقیت در مذاکرات و دستیابی به نتایج مشخص ازراه مشورت و گفت وگو میان سوری ها برنامه روشن و واقعی در اختیار دارد. البته این گفت وگوها میان خود سوری ها و نه سوری ها با طرفهای دیگر انجام می گیرد.

المقداد توضیح داد که سفرش به پراگ به یک کشور عضو در اتحادیه اروپا انجام گرفته است، به دنبال آن راهی شهر لاهه در هلند خواهد شد و در آنجا با مسوولان نهادهای بین المللی موجود در این شهر دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وی ابراز خوشبینی کرد که هیات های سوریه به زودی سفرهای مشابهی به سایر کشورهای اروپایی انجام دهند.

سفر المقداد به چک تا روز جمعه  ادامه خواهد یافت و طی آن وی با رهبران سیاسی و اقتصادی چک دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

209-9 

پربیننده ترین خبرها