درخواست سوریه برای شرکت مخالفان در دولت ملی

درخواست سوریه برای شرکت مخالفان در دولت ملی
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 13:08

العالم - رئیس هیات اعزامی دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت اولین اقدام برای حل بحران؛ مذاکره برای ایجاد دولت ملی گسترده و تدوین قانون اساسی جدیدی است که برگزاری انتخابات مجلس را به دنبال داشته باشد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  " بشار الجعفری" درکنفرانس مطبوعاتی در ژنو پس از نشست هیات خود با معاون نماینده سازمان ملل در سوریه گفت: دولت وحدت ملی که هیات سوری پیشنهاد می دهد افزون بر افراد مستقل و تکنوکرات و نمایندگان مخالفان، از نمایندگان دولت کنونی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: مخالفانی که از آنها صحبت می شود افرادی هستند که برخورداراز شرایط ملی گرای، مبارزه با تروریسم و عدم استخدام آنان از سوی گروههای خارجی است.

الجعفری افزود: عضویت در دولت گسترده برای مخالفان ملی یعنی مخالفانی که تابع برنامه های خارجی نبوده و با تروریست به عنوان سلاحی سیاسی مخالف باشند.

وی افزود: ما درادامه مبارزه با همه گروههای تروریستی مشروعیت داریم.

وی تأکید کرد: هیچ گروهی حق وتو برای مصادره روند مذاکرات سوری- سوری در گفت‌وگوهای ژنو را ندارد.

مذاکره کننده ارشد سوریه در گفت و گوهای ژنو تاکید کرد: این مذاکره حتی در صورت تعلیق از سوی گروهی ادامه دارد زیرا نمی تواند اصل و توازن موجود را برهم بزند.

الجعفری افزود:مذاکرات میان دولت سوریه و هیاتهای زیادی ازمخالفان ادامه دارد  و گروههای متعددی ادامه مذاکرات را تایید میکند؛ اما کسانی که  با دیکته  خارجیها عقب نشینی می کنند باید نتایج اقدام خود را تحمل کنند.

وی افزود: ما دارای دیدگاه ملی و شرح انتقال سیاسی هستیم که همان انتقال از وضعیتی به وضعیتی، از قانون اساسی  به قانون اساسی دیگر، از پارلمانی به پارلمان دیگر واز دولتی به دولت دیگراست، اولین کشور جهان نیستیم که با این مشکل مواجه شده و مساله دولت وحدت ملی گسترده را بررسی می کنیم. در جهان تجارب بسیاری وجود دارد؛ اما ادعا در باره شروع دولت از صفر؛ خلا قانون اساسی به وجود می آورد که خطرناک است.

217-9

پربیننده ترین خبرها