هشدار شاه مغرب درباره تجزیه کشورهای عربی

هشدار شاه مغرب درباره تجزیه کشورهای عربی
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 15:07

شاه مغرب گفت : جهان عرب در معرض تلاش برای تغییر نظام های حاکم و تجزیه کشورها به همراه موج کشتار و ویرانی و آوارگی مردم قرار دارد و ما هم اکنون در سوریه ، عراق و لیبی شاهد چنین وضعی هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، محمد ششم در سخنرانی خود دراجلاس سران مغرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض افزود: بهار عربی تاکنون نتیجه ای جز ویرانی و فجایع انسانی به همراه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بهار عربی در واقع یک پاییز فاجعه آمیزاست که می خواهد ثروت کشورهای عربی را به باد بدهد و سعی دارد تجربه موفقیت آمیز سایر کشورهای عرب مانند مغرب را در هم بکوبد.

وی ادامه داد: ما برای حاکمیت کشورها احترام قائل هستیم. ائتلاف های جدید موجود ممکن است منجر به تفرقه و بازنگری در معادلات منطقه شوند. درواقع این ائتلاف ها یک نوع تلاش برای شعله ور کردن فتنه ها هستند که هیچ کشوری را مستثنی نمی دانند و پیامدهای خطرناکی برای منطقه بلکه جهان به همراه دارند.

محمد ششم تاکید کرد: مغرب علی رغم پافشاری بر حفظ روابط راهبردی خود با همپیمانانش طی ماه های اخیر در صدد تنوع بخشیدن به شرکای خود در سطح سیاسی ، راهبردی و اقتصادی برآمده است.

وی افزود: سفر موفقیت آمیز ما در ماه گذشته به روسیه در همین چارچوب قرار دارد. ما همچنین در صدد برقراری مشارکت راهبردی با هند و چین هستیم و در آینده نزدیک از این دو کشور دیدن خواهیم کرد.

209-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها