سلاح های ممنوعه امریکایی برای کشتار مردم یمن

سلاح های ممنوعه امریکایی برای کشتار مردم یمن
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 15:14

العالم - مدیر پروژه "سلاح و امنیت" در مرکز سیاست بین الملل امریکا تأکید کرد امریکا برای کشتار مردم یمن، سلاح های ممنوعه در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ویلیام هارتنگ " در مقاله ای در روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در دیدار با مقام های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نباید مانند نشست سال گذشته در "کمپ دیوید" به آنها وعده قراردادهای سلاح را بدهد.

وی نتایج قراردادهای فروش سلاح از سوی امریکا به عربستان را مرگبار دانست و افزود: امریکا، سلاح هایی به قیمت 33 میلیارد دلار به این کشورها فروخت که خریدار اصلی آن ، عربستان بوده است.

هارتینگ افزود: ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه قراردادهای فروش سلاح باعث تقویت امنیت همپیمانان این کشور با هدف تقویت ثبات سیاسی در خاورمیانه، می شود کاملا واهی است.

این در حالی است که عربستان همچنان به نقض آتش بس مورد توافق در یمن ادامه می دهد به طوری که توپخانه این کشور، منازل شهروندان در شهرهای "الغیل" و "المتون" واقع در استان الجوف را هدف قرار دادند.

همچنین هواپیماهای عربستانی به شهر "نهم" واقع در استان صنعا حمله کرده و منطقه "هیلان" از توابع شهر"صرواح" در استان مأرب را بمباران کردند.

درمقابل، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به مواضع مزدوران عربستان در دره "حمه ثوابه" واقع در استان مأرب حمله کردند که در نتیجه آن شش مزدور کشته و 10 نفر زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین ضمن پاسخ به اقدام مزدوران عربستان، مواضع آنها در "وادی نخلا" را هدف قرار دادند.

216-9

 

پربیننده ترین خبرها