تجربۀ تلخ داعش؛ ماجراهایی که جوان را پیر می‌کند

تجربۀ تلخ داعش؛ ماجراهایی که جوان را پیر می‌کند
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 22:16

یک جوانِ سوری که از شهر دیرالزور گریخته است، تجربۀ چند سال زندگیِ تلخ، زیرِ سلطۀ تروریست های داعش را بازگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جوان، که خبرگزاری روسیِ اسپاتنیک به دلایل امنیتی از افشای نامِ او خودداری کرد، با سران این گروه تروریستی همکاری کرده است، گروهی که به تفکر تکفیری شهره اند و کشتار مردم، ویران کردن پل ها، سرقتِ از بیمارستان ها، تحمیل مالیات و تجاوز به زنان با مجوز فتواهای ساختگی را پیشه خود کرده اند.

فساد مالی داعش

این شاهد عینی گفت: ماجراهایی را به چشم دیدم که جوان را پیر می کند، به همین سبب از آن زمان، ترجیح دادم سکوت کنم. آن ها گروهی هستند که می خواهند به هر قیمت ممکن حکومت خود را به پا کنند و در این راه، اهمیتی به شرع نمی دهند، در واقع شرع را فقط به منظور گمراه کردنِ افرادِ پرشور به کار می گیرند.

وی با بیان این که فقط پس از تحمل رنجی بزرگ، موفق به خروج از دیرالزور شده است، خاطر نشان کرد: داعش، خروج از شهر و روستاهای دیرالزور را برای غیرنظامیان کاملاً ممنوع کرده است، مگر برای بیمارانی که از "الحسبه" (نیروی امنیتی) مجوز داشته باشند. بیمار و همراهانش باید فرمی را پر کنند و برای خروج از دیرالزور 200 دلار هزینه بپردازند و در عین حال این مجوز فقط به بیمارانی که اوضاعی اورژانسی داشته باشند، داده می شود.

وی افزود: شهروندِ سوری، پس از پرداختِ پول، مجوز سفر دریافت می کند و با در دست داشتن آن مجوز می تواند از همه پست های ایست بازرسی عناصر داعش، عبور کند.

وی تاکید کرد: رشوه در تشکیلات داعش کاملاً رواج دارد و فساد مالی در ساختار این تشکیلات کاملاً رخنه کرده است، بسیاری از افراد داعش، پس از سرقتِ اموال، به ترکیه فرار کردند و آخرین مورد از این افراد، یک داعشیِ مصری الاصل بود که تانکرهای نفت را قاچاق کرد و پس از فروشِ آن ها، پولِ نفت را سرقت کرد و از طریق مرز ترکیه گریخت.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها