افشای جزئیات رعب انگیز "هیروشیمای یمن"

جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 17:26

یمن(العالم)- یک سال از جنایت جنگی ائتلاف سعودی دربمباران شدید " فج عطان " شهر " صنعا " پایتخت یمن که به شهادت و همچنین مجروحیت صدها یمنی انجامید، گذشت.

شبکه خبری "العالم" به نقل از منابع آگاه غربی گزارش کرد، بمبی که در این منطقه استفاده شد، نوترونی بود که هواپیماهای اسرائیلی پس از برخاستن از پایگاه های سعودی با هدایت ماهواره های آمریکایی آن را پرتاب کردند.
"هیروشیمای یمن"، اصطلاحی است که مردم یمن به این جنایت اطلاق کرده اند چه اینکه بزرگترین بمب غیراتمی و ممنوعه بین المللی درآن مورد استفاده قرارگرفت. در جریان این حمله 335 غیر نظامی به شهادت رسیدند و بیش از چهارصد باب خانه منهدم شد.

"کارشناسان: انفجار ناشی از بمب نوترونی پرتاب شده توسط هواپیماهای اسراییلی بود"


"گوردون دوف" از کارشناسان ارشد اطلاعاتی و سلاح اتمی آمریکا گفت که این بمب نامتعارف نوترونی توسط یک فروند هواپیمای اسراییلی که رنگ هواپیماهای نیروی هوایی سعودی را داشت، پرتاب شد.
وی افزود، بمب مشابهی نیز مه 2015 توسط یک فروند هواپیمای اسراییلی برکوه های "نقم" پرتاب شده بود.
این دو انفجار نشانه همکاری امنیتی میان رژیم اسراییل و عربستان سعودی در اولین هفته های حمله به یمن است.  
دوف ادامه داد، بمب استفاده شده یک بمب کوچک نوترونی بود چون قدرت و دامنه انفجار آن بسیار زیاد و شکل انفجار قارچی بود، همچنین فیلم موجود از لحظه انفجار این بمب، امواج کوچک سفید رنگی را ثبت کرده است که برخورد نوترون به صفحه دوربین را نشان می دهد. 
به عقیده کارشناساند، حملات هوایی توسط جنگنده های اسراییلی انجام شد که از پایگاه های سعودی با هدایت ماهواره های آمریکایی برخاستند.
آنان ادامه دادند، اهداف موجود در یمن نیازمند این نوع بمب نیست به همین دلیل این حملات هوایی می تواند آزمایش سلاح پیشرفته جدیدی توسط اسراییل علیه اهداف واقعی به منظور بررسی دقیق نتایج آن و امکان استفاده از آن در جنگ های آینده با لبنان، فلسطین و دیگر مناطق  باشد. 

"مسئول آمریکایی : واشنگتن سلاح ممنوعه بین المللی در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد"

روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از "ویلیام هارتنگ" مدیر "طرح سلاح و امنیت مرکز سیاست بین المللی" گفت، آمریکا سلاح ممنوعه بین المللی را برای قتل یمنی ها دراختیارعربستان سعودی قرار می دهد. 
هارتنگ درمقاله ای افزود، آمریکا سی میلیارد دلار سلاح و مهمات به عربستان فروخت.
ویلیام ادعای وزارت دفاع آمریکا را درباره اینکه قراردادهای مزبور باعث بهبود امنیت هم پیمانان آمریکا و تحقق ثبات سیاسی خاورمیانه شده است، واهی دانست.

206-9 

پربیننده ترین خبرها