آتش بس در قامشلی، محور گفت و گوی الجعفری دی میستورا

آتش بس در قامشلی، محور گفت و گوی الجعفری دی میستورا
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 21:49

العالم - "بشار الجعفری" رییس هیات دولت سوریه اعزامی به گفت و گوهای ژنو با "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به سوریه درباره توافق آتش بس در "قامشلی" گفت و گو کرد.

شبکه خبری "العالم" امروز( جمعه ) گزارش کرد، الجعفری پس از پایان این دیدار به خبرنگاران گفت که شرح کاملی از اقدام های انسان دوستانه نظام سوریه را به دی میستورا ارائه داده است.

وی افزود، دو میلیون و 170 هزار نفر از ساکنان مناطق محاصره شده با همکاری دولت سوریه کمک هایی دریافت کرده اند.

الجعفری با اشاره به اینکه دوشنبه این هفته با دی میستورا دیدار خواهد داشت، یادآور شد، سرمایه گذاری اصلی دشمنان سوریه، آوردن تروریست از تمام دنیا به این کشور بوده است.   

درهمین حال گزارش های دریافتی حاکیست ارتش سوریه و نیروهای حامی کردها نیز که دراین شهر با یکدیگر درگیر شده بودند در زمینه آتش بس در قامشلی به توافق رسیدند. 

این توافق پس از دیدار فرماندهان کرد و افسران ارتش سوریه در فرودگاه قامشلی با میانجیگری ایران و سوریه حاصل شد.

همچنین طرفین در زمینه تسهیل رسیدن مجروحان به بیمارستان برای معالجه به توافق رسیدند. 

درگیری در قامشلی از دو روز قبل هنگامی آغاز شد که ارتش سوریه پس از حملات کردها به نیروهای امنیتی دولت و سیطره بر زندان مرکزی شهر که با گلوله باران خمپاره ای و شلیک با تانک از سوی نیروهای کرد همراه بود، اقدام به مداخله نمود. 

قامشلی از شهرهای استان "حسکه" در شمال شرق سوریه است که در سال ۱۹۲۶ با تأسیس ایستگاه قطار شکل گرفت و به تدریج با مهاجرت کردها، ارامنه و آشوریان گسترش یافت.

شهر قامشلی در کنار مرز ترکیه و نزدیک مرز عراق قرار دارد.

206-9 

پربیننده ترین خبرها