توصیه شهردار لندن:

انگلیسی ها حرف اوباما رابشنوند ولی جدی نگیرند

انگلیسی ها حرف اوباما رابشنوند ولی جدی نگیرند
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 23:12

العالم - به دنبال اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره لزوم باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، شهردار لندن به هموطنانش توصیه کرد که حرفهای اوباما را بشنوند ولی به آن عمل نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز (جمعه) از تمایل خود به ماندن انگلیس در عضویت اتحادیه اروپا خبر داد درحالی که سخنان وی باعث نارضایتی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد.
دیلی تلگراف به نقل از اوباما که به لندن پایتخت انگلیس سفرکرده است، گزارش داد: اتحادیه اروپا قدرت و نفوذ انگلیس را کم ارزش نمی داند بلکه ارزش زیادی برای این کشور قائل است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: آمریکا و جهان به تداوم قدرت و نفوذ فراوان انگلیس خصوصاً در داخل اروپا نیازدارند. 
همه پرسی ماندن یا نماندن انگلیس درعضویت اتحادیه اروپا حدود 2 ماه دیگر برگزار خواهد شد.
حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بلافاصله پس ازسخنان باراک اوباما به انتقاد از وی پرداختند و او را به مداخله در امور کشورشان متهم کردند.
"بوریس جانسن " شهردار لندن گفت : به حرفهایش (اوباما) گوش کنید ولی کارهایش را انجام ندهید.
جانسن درمصاحبه با روزنامه سان گفت: اوباما بدطینت است و تعادل رفتاری ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب پس از سفری دو روزه به عربستان سعودی، دیدار با ملك سلمان شاه سعودی و شركت در نشست رهبران شورای همكاری خلیج‌فارس در ریاض، وارد لندن شد.
اوباما در شرایطی سفر سه روزه اش را به انگلیس و درست دو ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی برگزیت ، كلید زد كه ظاهراً یكی از مهم‌ترین اهداف وی در این سفر متقاعد كردن رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد بود.
" دیوید كامرون " نخست‌وزیر انگلیس تاكنون تلاش زیای به عمل‌آورده است تا رأی‌دهندگان انگلیسی را برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا قانع سازد و سفر اوباما در این لحظه حساس یك امتیاز برای وی شمرده می‌شود.

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها