سرکردگان تروریست‌ها چه تحصیلاتی دارند؟

سرکردگان تروریست‌ها چه تحصیلاتی دارند؟
شنبه 4 ارديبهشت 1395 - 07:57

بررسی‌های جدید نشان داد که سرکردگان گروه‌های تروریستی با وجود ادعای داشتن اطلاعات درخصوص مسائل دینی، هیچگونه تحصیلاتی در این زمینه نداشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ انگلیس روز شنبه با اعلام این موضوع تأکید کرد، بر اساس تحقیقات اخیر مرکز مطالعات دینی و جغرافیای سیاسی، شمار سرکردگان گروه‌های افراطی که در زمینه علوم مختلف تحصیل کرده اند، بیش از 2 برابر آنهایی است که در دانشگاه درسهای شریعت و مسائل دینی خوانده‌اند.
به نوشته این روزنامه، جنگجویان انگلیسی عضو گروه‌های افراطی، درمقایسه با بقیه همقطاران خود کمترین اطلاعات را در زمینه امور دینی دارند.
این تحقیقات درباره حدود 100 تن از سرکردگان ارشد گروه‌های افراطی طی 3 دهه گذشته انجام شده است.
بر اساس این تحقیقات، برخلاف ادعای این سرکردگان تروریست درخصوص اطلاع داشتن از مسائل عمیق دین و شریعت، آنها تحصیلات بسیار اندکی را در این زمینه داشته‌اند.
به عنوان مثال، "اسامه بن لادن" سعودی سرکرده سابق تشکیلات تروریستی القاعده در یک مدرسه غیردینی درس خواند و پس از آن در دانشگاه وارد رشته اقتصاد و مدیریت شد، و هیچ مدرکی در زمینه علوم دینی و شریعت نداشت.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، تحقیقات نشان داد که بهترین راه برای جذب افراطی ها روابط شخصی است، و اکثر اعضای این گروه های افراطی قبلا عضو گروه هایی مانند اخوان المسلمین بودند.
دیلی تلگراف تأکید کرد که عقاید و تفکرات گروه‌های افراطی قابل انعطاف است و خشک نیست، درنتیجه شمار بسیاری از افراطی ها به آسانی در حال نقل و انتقال بین این گروه ها هستند.

8

پربیننده ترین خبرها