عدم تعهد: اشغال جولان نقض قوانین بین المللی است

عدم تعهد: اشغال جولان نقض قوانین بین المللی است
يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 12:30

جنبش عدم تعهد برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی جولان سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرد که این منطقه براساس قوانین بین المللی اشغال شده به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش عدم تعهد در بیانیه خود آورده است: این نشست تحریک آمیز و اظهارات اسرائیل نقض گسترده قوانین بین المللی و مصوبات شورای امنیت بویژه قطعنامه های 497 است که در سال 1981 میلادی صادر شد.

بنیامین نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز 17 آوریل جاری نشست کابینه خود را در منطقه اشغالی جولان سوریه برگزار کرد.

در بیانیۀ جنبش عدم تعهد آمده است: جنبش عدم تعهد بار دیگر تاکید می کند همه اقدامات گرفته شده یا اقدامات آتی اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر برای تغییر وضعیت حقوقی یا مادی و جمعیتی جولان اشغالی سوریه و ساختار موسساتی آن ونیز اقدامات اسرائیل در اجرای قوانین و مدیریت خود در این منطقه، همه و همه اقداماتی باطل بوده و هیچ اثر حقوقی و قانونی بر آن مترتب نیست.

این جنبش بار دیگر بر موضع خود در سند پایانی هفدهمین اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر در سال 2014 میلادی درباره منطقه اشغالی جولان سوریه از جمله درخواست برای تن دادن اسرائیل به قطعنامه 497 شورای امنیت و عقب نشینی کامل از منطقه اشغالی جولان سوریه به پشت خط چهارم ژون سال 1967 میلادی در راستای اجرای دو قطعنامه 242 و 338 شورای امنیت تاکید کرد.
120 کشور عضو جنبش عدم تعهد و 17 کشور عضو ناظر در آن هستند.

6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها