نیروهای عراقی منطقه ای در هیت را آزاد کردند

يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 15:24

الانبار (العالم)- نیروهای مشترک عراق منطقه «النویعمه» از توابع منطقه «البغدادیه» و ورودی "منطقه الدولاب» در شهرستان «هیت» را چند ساعت پس از اعلام آغاز عملیات آزادسازی از دست تروریست ها خارج کردند.

بر اساس این گزارش، چند ساعت پس از آغاز عملیات نیروهای مشترک عراق از سه محور، مواضع و استحکامات عناصر داعش از هم پاشید و در نتیجه نیروهای عراقی توانستند ورودی منطقه «الدولاب» را در شهرستان هیت آزاد کنند.
در همین حال، منطقه «النویعمه» در منطقه البغدادیه شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش عراق با عناصر مسلح گروه داعش بود که در نتیجه آن نیروهای عراقی توانستند بر منطقه تسلط یابند و خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد کنند. در این عملیات  شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد.

کشته شدن 150 تروریست درمحور شرقی الانبار
محور شرقی الانبار نیز شاهد درگیری های شدید ارتش با نیروهای امنیت و ارتش عراق بود که در آن نیروهای عراقی توانستند در مناطق «الکرمه»، «البوشجل» و «ناظم التقسیم» نفوذ کنند و خسارت های سنگینی به لحاظ انسانی و تجهیزات به تروریست ها وارد کنند، به گونه ای که دستکم 150 تن از آنها کشته شدند.

انهدام 8 قرارگاه تروریست ها در منطقه البوعیفان
در همین حال، نیروی هوایی عراق نیز با پشتیبانی از نیروهای زمینی ضربات سختی به تجمع های تروریست ها وارد کرد. در این عملیات هشت قرارگاه تروریست ها در منطقه «البوعیفان» در جنوب غربی فلوجه منهدم شد.

عملیات ارتش عراق به محور الانبار محدود نشد بلکه این نیروها توانستند ضربات سختی به تروریست ها در مناطق مختلف بغداد و موصل وارد کنند که در نتیجه آن بیش از 140 نفر از آنها کشته و یا زخمی شدند.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق توانستند بیش از 200 نفر از عراقی ها را که بیشتر آنها کودک و زن بودند در چهار روستای جنوب موصل از دست عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کنند.
203 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها