آیا صورت زن عورت است؟

آیا صورت زن عورت است؟
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 12:43

یک روزنامۀ سعودی با اشاره به تعصب برخی زنان این کشور و خانواده‌هایشان درخصوص پوشاندن صورت و یا حتی عکس کارت شناسایی، از دوگانگی و رفتار برخی از آنان در سفرهای خارجی ابراز تعجب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه حمزه عجلان" در روزنامه "المدینه" نوشت: آیا صورت زن عورت است؟! حکمهای فقهی مختلفی درخصوص حلال، مکروه و یا حرام بودن این موضوع وجود دارد، بعنوان مثال طبق یکی از گفته‌های مورد اختلاف هیچ کسی نمی‌تواند زن را مجبور کند که حجاب از روی صورتش بردارد و یا نقاب نپوشد حتی اگر آن فرد ولی او باشد و مهم نیست که به سن تکلیف و یا بلوغ رسیده باشد یا خیر. همچنین گفته‌هایی درخصوص واجب بودن پوشاندن صورت وجود دارد و یا اینکه هیچ کسی نمی‌تواند زن را مجبور کند وقتی آرایش و یا موضوع فتنه انگیزی (در چهره) نداشته باشد، صورت خود را بپوشاند حتی اگر سرپرست و ولی‌امر او باشد. گفته‌هایی از علمای معتبر دراین خصوص وجود دارد.
عجلان با اشاره به اقدام برخی در پوشاندن صورت زن حتی در دادگاه‌ها افزود: نمی‌توان پذیرفت که کسی زن را مجبور کند وقتی هیچگونه آرایش و فتنه‌ای نداشته باشد، صورت خود را بپوشاند. اما موضوع عجیب این است که برخی حتی پا را فراتر گذاشته و روی عکس زنان در کارت شناسایی و کارت ملی رسمی را با چسباندن کاغذ می‌پوشانند.
وی افزود: مسؤولان برخی کشورهای اسلامی و یا غیر اسلامی، به دلایل نظامی و یا حقوقی و امنیتی مخالف پوشاندن صورت هستند، هیچ کسی نمی تواند دولتی را به خاطر این موضوع تحت فشار قرار دهد بنابراین هر زنی که خود را ملزم به پوشاندن صورت می‌داند آزاد است که به آن کشورها سفر نکند و کسی هم نمی تواند او را برای سفر به آن کشورها مجبور کند. ولی می بینیم که بعضی از همین زنانی که خود را ملزم به پوشاندن صورت می‌دانند، هنگام سفر نقاب از چهره بر می دارند درحالیکه نمایان کردن چهره را در کشور خود حرام می دانند. این دوگانگی مطلق و آشکار در شخصیت این افراد و خانواده‌هایشان، بسیار عجیب است.

پربیننده ترین خبرها