اسد: تروریسم، بازی سیاسی علیه کشورهای مستقل

اسد: تروریسم، بازی سیاسی علیه کشورهای مستقل
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 19:02

"بشار اسد" رییس جمهور سوریه گفت؛ تروریسم به بازی سیاسی برای ضربه زدن به کشورهای مستقل تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، رییس جمهور سوریه این مطلب را در ملاقات "عبدالقادر مساهل" وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب، رییس طرف الجزایری کمیته همکاری اقتصادی سوریه الجزایر با وی بیان کرد.

اسد با تقدیر از حمایت الجزایر از سوریه افزود، تروریسم، موضوعی داخلی نیست بلکه به بخشی از بازی سیاسی برای ضربه زدن و تضعیف کشورهایی تبدیل شده که می خواهند در تصمیم گیری شان مستقل باشند.

وی ادامه داد، اوضاع سوریه، بهتر شده و ملت این کشور به پایداری و دفاع از سرزمینش ادامه می دهد.    

طرفین همچنین در این دیدار درباره روابط دو جانبه سوریه و الجزایر، اهمیت تقویت آن در تمام زمینه ها به ویژه اقتصادی، گسترش افق های همکاری به منظور خدمت به منافع دو ملت گفت و گو کردند.   
در این دیدار دو طرف بر خطر تروریسم و اهمیت وحدت و تلاش تمام کشورها برای مبارزه با آن تاکید کردند.

مساهل، وزیر امور مغرب عربی، نیز در این دیدار با اشاره به تجربه الجزایر در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین تحقق مصالحه ملی، برهمبستگی الجزایر با ملت سوریه و حمایت از پایداری آن در برابر جنگ تروریستی که در معرض آن قرار دارد، تاکید کرد.    

دیدار عبدالقادر مساهل از دمشق به دنبال سفر ماه مارس 2016 "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه به الجزیره انجام می شود، سفری كه در آن المعلم پیام اسد را به "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهور الجزایر منتقل كرد.

بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر یك هفته پیش در پیامی به اسد  ابراز امیدواری كرد كه مذاكرات سوری- سوری در ژنو به راه حلی منجر شود كه یكپارچگی و استقلال این كشور را حفظ كند.

وی در این پیام به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال این كشور،‌ خاطرنشان کرد، اوضاع سوریه را با اهتمام بسیار پیگیری و رصد می كنیم و امیدواریم گفت وگوهای هیات های سوری در ژنو به راه حلی برای پایان دادن به بحران این كشور با حفظ یكپارچگی، حاكمیت و ثبات آن منجر شود، راه حلی كه خواسته های ملت سوریه را برای بازسازی و آبادانی كشورشان با اتحاد و همبستگی تامین كند.

7- 206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها