زینبیه چگونه از فاجعۀ حتمی نجات یافت+ویدیو

دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 20:01

منطقۀ زینبیه - ريف دمشق (العالم) – اقدامات دستگاههای امنیتی سوریه که بر اساس اطلاعات از پیش به دست آمده صورت گرفت؛ منطقه سیده زینب را از یک فاجعۀ حتمی نجات داد.

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه خبری العالم پس از انفجار تروریستی دمشق گزارش داد: منطقۀ زینبیه از یک فاجعه نجات پیدا کرد و بعد از عنایت خداوند، اقدامات پیشگیرانۀ کمیته های مردمی و نیروهای امنیتی حاضر در منطقه موجب شد که حجم تلفات افزایش نیابد چرا که اگر تروریست انتحاری می توانست از ایست و بازرسی عبور کند، شمار قربانیان ده ها برابر تعداد فعلی می شد.
وی افزود: در حال حاضر 8 نفر بر اثر این حادثه تروریستی به شهادت رسیده و 80 نفر مجروح شده اند که حال 10 تن از آنها وخیم است. 15 تن از مجروحان فوعه و کفریا نیز نزدیک منطقۀ انفجار بودند که همگی به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شدند.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد که این اقدامات از سوی نیروهای امنیتی بر اساس اطلاعاتی انجام شد که حدود یک هفته قبل به آنها رسید و بر اساس آن، از قصد تروریست ها برای عملیات تروریستی در منطقه باخبر شدند.
امروز (دوشنبه) در انفجار خودروی بمب گذاری شده در ورودی الدیابیه در منطقۀ زینبیه در ریف دمشق تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شدند.
این انفجار هنگام لو رفتن خودروی تروریست انتحاری که به ایست بازرسی رسیده بود، رخ داد.
برخی منابع می گویند این انفجار تروریستی که نزدیک هتل الفرسان که ویژۀ اسکان مجروحان فوعه و کفریاست رخ داده و قرار بود علمای اسلام را در منطقه فاطمیه نزدیک حرم حضرت زینب (س) هدف قرار دهد.

7- 202 ـ 211

پربیننده ترین خبرها