گزارش العالم از سرکوب تظاهرات در مصر +فیلم

دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 21:35

قاهره، (العالم) ـ نیروهای امنیتی مصر تظاهرات اهالی "الجیزه" در اعتراض به اقدام سیسی در خصوص واگذاری دو جزیره "تیران" و "صنافیر" به عربستان سعودی را با گاز اشک آور سرکوب و شماری از معترضان را بازداشت کردند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در مصر گزارش داد، سندیکاها و شهروندان معترض در قاهره، پایتخت مصر، نیز تظاهراتی علیه توافقنامه ترسیم مرز دریایی میان مصر و عربستان که آل سعود را در این دو جزیره محق می داند، برگزار کردند.
نیروهای امنیتی برای مقابله با تظاهرات مردمی در میدان های "التحریر"، "مصطفی محمود"، "الجلاء" و "عابدین" مستقر شده و همزمان گروه های مخالف مصری از مردم خواستند به طور گسترده در تظاهرات اعتراض آمیز علیه فروش جزایر تیران و صنافیر به ریاض شرکت کنند.   

بازداشت 5 خبرنگار مصری 

نیروهای امنیتی در قاهره پنج خبرنگار را حین عزیمت به انجمن روزنامه نگاران و 4 خبرنگار را اطراف میدان التحریر و خیابان "القصر العینی" بازداشت کردند.
انجمن روزنامه نگاران مصر با انتشار بیانیه ای با اعتراض شدید به این بازداشت ها، از مسئولان امنیتی آزادی فوری آنان را خواستار شدند.
ارتش مصر نیز به استقرار نیروهایش در مناطق مختلف اقدام کرد و ستاد کل نیروهای مسلح مصر نیز به فرماندهان یگان های خود دستور داده است که نیروهایشان را برای تامین امنیت مراکز مهم در این اماکن مستقر کنند.

سرکوب تظاهرات در استان الجیزه

نیروهای امنیتی مصر همچنین تظاهرات نیروهای انقلابی را در منطقه "بولاق الدکرور" در استان الجیزه سرکوب و تظاهرکنندگان را متفرق کردند.
نیروهای مصری با شلیک گلوله های گاز اشک آور تظاهرکنندگان در برابر مسجد منطقه "ناهیا" در الجیزه را که در اعتراض به واگذاری جزایر مصری به آل سعود تجمع کرده بودند، سرکوب کردند. 

بازداشت 25 تظاهرکننده مصری

نیروهای امنیتی با سرکوب و متفرق کردن معترضان و شرکت کنندگان در تظاهرات مطقه ناهیا 5 نفر را در این تظاهرات و 20 جوان را در میدان التحریر بازداشت و تیم های اداره آگاهی و اداره امنیت ملی از آنان بازجویی کردند.
به گزارش خبرنگار العالم، عده ای از شاهدان عینی گفتند که بازداشت شدگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.     
از صبح امروز اعتراض ها و تظاهرات مردمی در استان های مختلف مصر در اعتراض به اقدام حکومت در واگذاری جزایر این کشور به عربستان در ازای آنچه که قراردادهای مشکوک خوانده شده است، بار دیگر آغاز شده است، معترضان لغو قرارداد واگذاری جزایر تیران و صنافیر به آل سعود را خواستار هستند.   

7- 206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها