پسر پادشاه گناه را به گردن مردم انداخت

پسر پادشاه گناه را به گردن مردم انداخت
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 09:43

جانشین ولیعهد عربستان گفت که جامعه این کشور همچنان نمی تواند رانندگی زنان را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بن سلمان" (جانشین ولیعهد، پسر پادشاه و وزیر دفاع سعودی) در توجیه ممانعت مسؤولان از رانندگی زنان، گناه را به گردن جامعه این کشور انداخت و گفت که جامعه عربستان همچنان نمی‌تواند رانندگی زنان را بپذیرد.
محمد بن سلمان بعد از تصویب " طرح عربستان برای سال 2030 " از سوی کابینه این کشور که شامل اصلاحات اقتصادی برای کاهش تکیه به نفت می شود، طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران مدعی شد که این طرح شامل مواردی اجتماعی است که از جمله آن می توان به تقویت مشارکت زنان در بازار کار از 22 درصد تا 30 درصد اشاره کرد.
جانشین ولیعهد عربستان در پاسخ به سوالی درباره این که آیا تقویت مشارکت زنان در بازار کار می تواند حق رانندگی را برای آنان به دنبال داشته باشد، ادعا کرد که رانندگی زنان به جامعه مرتبط است، این که جامعه آنرا بپذیرد یا نه و به نظر می رسد که جامعه عربستان هنوز با رانندگی کردن زنان مخالف است و اعتقاد دارد که این مساله، پیامدهای بسیار منفی به دنبال دارد.

این درحالی است که با وجود نبود قانونی در خصوص منع اعطای گواهینامه رانندگی به زنان در عربستان، در این کشور زنان نمی توانند گواهینامه بگیرند، و نیروهای امنیتی و پلیس با رانندگی زنان در خیابانها به شدت برخورد می کنند.

 215-8

پربیننده ترین خبرها