نماینده سوریه مطرح کرد :

عملی شدن تهدید های تروریستی با حمایت عربستان درسوریه

عملی شدن تهدید های تروریستی با حمایت عربستان درسوریه
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 18:16

العالم - "بشار جعفری" رییس هیات اعزامی از سوی دولت سوریه برای مشارکت در مذاکرات ژنو گفت: مخالفان سوریه مورد حمایت ریاض به تهدیدهای خود به صورت اقدام های تروریستی اخیر در این کشور تحقق بخشیدند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جعفری در پایان دیدار با استفان دی میستورا فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه ضمن اظهار این مطلب اعلام کرد: دو گروهک به اصطلاح "جیش الاسلام" و "احرار الشام" عامل شدت گرفتن خشونت ها در سوریه هستند. 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ارتباط با دیدارش با دی میستورا توضیح داد: ما در این نشست شدت گرفتن اقدامات تروریستی گروهک های تروریست در شهر حلب و محله زینبیه در ریف دمشق را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
جعفری افزود: برخی از اعضای هیات مخالفان مورد حمایت ریاض قبل از ترک ژنو تهدیدهای خود را به شکل گلوله باران شهر حلب و انفجار خودروی بمب گذاری شده در میان افراد بی گناه در منطقه زینبیه در حومه دمشق نمایان کردند.
وی خاطرنشان کرد: دو گروهک تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام با اقدامات تروریستی خود می خواهند که فرآیند مذاکرات سوری - سوری را به شکست بکشانند و زمینه را برای دخالت هر چه بیشتر خارجی ها در سوریه فراهم کنند؛ عربستان و ترکیه هیات مخالفان سوریه را بازیچه خود قرار داده اند و به همین دلیل گروهک تروریستی احرار الشام که توسط سازمان اطلاعات ترکیه اداره می شود، به تنش در حلب و گروهک تروریستی جیش اسلام نیز که مورد حمایت سازمان اطلاعات عربستان است به تنش در دمشق و اطراف آن شدت بخشیدند.
جعفری در پایان توضیح داد: ما اصلاحات قانونی به سند پیشنهاد شده را به دی میستورا ارائه دادیم؛ این اصلاحات بخش لاینفکی از سند مزبور را تشکیل می دهد و ما با فرستاده ویژه سازمان ملل بسیاری از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادیم .

209-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها