داعش از پرداخت دستمزد کنیزان خود ناتوان است

داعش از پرداخت دستمزد کنیزان خود ناتوان است
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 - 21:48

معاون فرمانده نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش از كسري بودجه داعش و مواجه شدن اين گروه با مشكل براي پرداخت حقوق عناصر و سركردگانش خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اظهارات "پیتر گرستن" معاون فرمانده نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش با استناد به اسنادي است كه اخيراً به دست آمده و نشان مي دهد كه گروه داعش در مديريت پول هايي كه بخشي از آن براي پرداخت بهاي برده هاي جنسي مورد استفاده قرار مي گيرد، با مشكل روبرو شده است.

طبق اين اسناد، داعش همچنین از عناصر خود خواسته است كه مصرف برق را كاهش دهند و از خودروهاي رسمي استفاده شخصي نكنند".

درعين حال، به نظر مي رسد كه عناصر داعش داراي روحيه ضعيف هستند و تلاش مي كنند با گرفتن مجوزهاي پزشكي خود را از جنگ درخطوط مقدم معاف كنند.

پايگاه شبكه " سي.ان.ان" به نقل از گرستن نوشت: "حملاتي كه انبارهاي مالي و عناصر داعش را هدف قرار داد، از تعداد نيروهاي خارجي كه به اين گروه پيوسته بودند، كاست و اين تعداد كه درسال گذشته، ماهيانه بين 1500 تا 2000 نفر بود، در حال حاضر در ماه به دويست نفر رسيده است".

گرستن تاكيد كرد: "ما درحال حاضر شاهد افزايش ميانگين خارج شدن اعضاي داعش و تضعيف روحيه آن ها هستيم و مي بينيم كه اين گروه قدرت پرداخت حقوق آن ها را ندارد و عناضر آن براي خارج شدن از گروه تلاش مي كنند".

" أيمن التميمي " كارشناس مركز خاورميانه كه مقر آن در واشنگتن است و به برخي از اين اسناد درز كرده دست يافته است، گفت اسناد داخلي مربوط به داعش نشان مي دهد كه بخش هاي نظامي، مالي و اداري داعش تحت تاثير اين فشارها قرار دارد.

التميمي كه از طريق فعالان و روزنامه نگاران و اهالي سابق منطقه تحت سلطه داعش به اين اسناد دست يافته است، گفته است كه برخي از اين اسناد را نيز از مناطقي كه اخيراً هم پيمانان محلي آمريكا آن را از اشغال داعش آزاد كرده بودند، به دست آورده است.

اين اسناد از نحوه پرداخت حقوق به اعضا و عناصر داعش پرده برمي دارد و نشان مي دهد كه عناصراين گروه، حقوق اضافه براي همسران و كودكان و برده هاي جنسي خود دريافت مي كنند.

طبق اين اسناد، ميانگين حقوق عناصر داعش در ماه، 50 دلار است و علاوه برآن ، به همسران اعضا، مبلغي اضافه به مبلغ 50 دلار، به هر فرزند داعشي 35 دلار، به هر برده جنسي 50 دلار به فرزنداني كه از برده هاي جنسي متولد مي شوند، 35 دلار و به پدري كه تحت تكفل فرزند داعشي خود قرار دارد، 50 دلار و به هر يك از افراد تحت تكفل عناصر داعش 35 دلار در ماه پرداخت مي شود.

التميمي دراين گزارش آورده است كه اطلاعات مربوط به حقوق عناصر داعش را درجريان سفر به سوريه از طريق گفتگو با اعضاي مرتبط با اين گروه كسب كرده است.

7- 215

پربیننده ترین خبرها