ارتباط ریزش مو با ورزش سنگین!

ارتباط ریزش مو با ورزش سنگین!
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1395 - 11:33

آخرین تحقیقات علمی نشان می دهد، مردانی که به ورزش های سنگین می پردازند ، بیش از دیگران دچار ریزش مو می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صرف نظر از تأثیر ورزش های سنگین در ریزش موی مردان، مصرف مکمل های پروتئینی پس از ورزش های سنگین نیز باعث کچلی زودرس آنها می شود .
محققان معتقدند که ورزش بدنسازی خصوصاً برداشتن وزنه و مصرف پودرها و نوشیدنهای پروتئینیِ حاوی  هرمون های رشد، گذشته از اینکه باعث افزیش حجم عضلات ورزشکار می شود ، هرمون های تستوسترون و دیهیدروتستوسترون خون آنها را افزایش می دهد و افزایش مقدار این دو هرمون زمینه را برای ریزش موی سر و سرانجام کچلی فراهم می کند.
یکی از ویژگیهای هرمون های تستوسترون و دیهیدروتستوسترون چسبیدن به پروتئین های غشای سلول های مو است، که این امر مانع رسیدن مواد غذایی لازم به سلول های مو می شود و با گذشت زمان باعث از بین رفتن پیازچه های مو و سرانجام ریزش مو می گردد. 
مشکل کچلی امروز با روش های تقویت پیازچۀ مو با دارو ، جلوگیری از تولید هرمون دیهیدروتستوسترون ، کاشت مو و تجویز شانه لیزری درمان می شود ولی این روش ها درمان قطعی و کامل کچلی نیست.
پژوهشگران توصیه کرده اند که بهتر است تا زمان دست یابی به درمان قطعی و کامل کچلی، از پرداختن به ورزش های سنگین از جمله بدنسازی و وزنه برداری و مصرف مکمل های پروتئینی خودداری کرد.

214-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها