آمریکا با عاملان بمباران بیمارستانی در افغانستان چه کرد؟

آمریکا با عاملان بمباران بیمارستانی در افغانستان چه کرد؟
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 12:57

مقامات امریکایی ادعا کردند 16 سرباز این کشور به دلیل "بمباران اشتباهی" بیمارستانی در شهر "قندوز" افغانستان، "تنبیه" شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند ماه پس از حمله نیروهای آمریکایی به بیمارستان "پزشکان بدون مرز" در شهر قندوز افغانستان و کشته شدن امدادگران و بیماران، ارتش آمریکا اعلام کرد 16 سرباز را به دلیل بمباران اشتباهی این مرکز درمانی تنبیه خواهد کرد.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: متهمان به اقدامات جنایی متهم نشدند.
مهر ماه سال گذشته جنگنده‌های آمریکایی در خلال نبرد نیروهای پیاده با اعضای طالبان، یکی از بیمارستان‌های متعلق به سازمان بین‌المللی "پزشکان بدون‌ مرز" را بمباران کرده و 42 نفر را کشتند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد شماری از نیروهای ویژه و یک ژنرال در میان نظامیان تنبیه شده مشاهده می شوند.
یادآور می شود قرار بود یک هواپیمای AC-130 امریکا یک ساختمان دولتی را که عناصر طالبان آن را به اشغال درآورده بودند مورد حمله قرار دهد، اما بیمارستان مذکور را که در مجاورت این ساختمان قرار داشت هدف قرار داد و منجر به کشته شدن شهروندان افغان شد.
سازمان پزشکان بدون مرز همان روزها اصرار داشت که این حمله عمدی، به عنوان جنایت جنگی شناخته شود. زیرا این سازمان، مختصات بیمارستان مذکور را به طرف های درگیر اعلام کرده بود.
ژنرال جان کامپل، عالی رتبه ترین فرمانده امریکایی در افغانستان، این حمله را فاجعه بار و ناشی از "خطای انسانی" و قابل اجتناب دانسته بود.

216-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها