حملۀ النصره به کنسولگری روسیه در حلب

حملۀ النصره به کنسولگری روسیه در حلب
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 21:35

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ساختمان کنسولگری این کشور در حلب هدف حملات خمپاره‌ای گروه تروریستی النصره قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" در این بیانیه آمده است، یک گلوله خمپاره به محوطه کنسولگری و سه گلوله در کنار این ساختمان اصابت کرد.
این بیانیه با اشاره به اینکه هنوز مقدار خسارات مادی مشخص نشده است، خاطرنشان کرد که این حمله تلفات جانی در بر نداشت.    
وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، کنسولگری روسیه در حلب به خاطر مسائل امنیتی در ژانویه 2013 فعالیتش را متوقف و کارمندانش را به شکل جزیی تخلیه کرد.
در این بیانیه آمده است، اطلاعات رسیده بیانگر آن است که تروریست های جبهه النصره و گروه های تروریست هم پیمان آن ساختمان کنسولگری را به شکل عمدی گلوله باران کردند.
وزارت خارجه روسیه این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی دیگر از سوی تروریست ها و حامیانشان در زمینه نقض آتش بس در سوریه دانست.
وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه از گروه بین المللی حمایت از سوریه، حمایت از تلاش دمشق برای استمرار آتش بس را خواستار شد.
این بیانیه پاسخ مناسب به اینگونه اقدام های مذبوحانه، بهبود هماهنگی میان آمریکا روسیه به عنوان اعضای اصلی گروه حمایت بین المللی از سوریه و مراقبت مستقیم از روند تعهد به آتش بس را امری بسیار مهم برشمرد.   
وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه افزود، دیگر بار از تمام اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه می خواهیم تمام تلاش خود را برای تضمین احترام به آتش بس کامل و جدا کردن حساب گروه های پایبند به آتش بس از تروریست ها را مبذول دارند.  

7- 206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها