اعتراض 50 هزار کارگر "بن لادن" در عربستان

اعتراض 50 هزار کارگر
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 22:31

وضعیت اقتصادی ناگوار عربستان درسایه کاهش قیمت نفت و جنگ افروزیهای منطقه ای این کشور، 50 هزار کارگر در عربستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه خود اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الوطن سعودی، حدود 50 هزار کارگر شرکت پیمانکاری "بن لادن" از ترک عربستان پیش از دریافت حقوق عقب افتاده خود از چهار ماه پیش تاکنون خودداری کردند؛ با اینکه شرکت به آنها اجازه خروج نهایی از عربستان را داده است.

الوطن نوشت: کارگران هر روز تجمع می کنند اما شرکت آنها را بین خروج نهایی و فوری از عربستان یا منتظر شدن تا زمان پرداخت کامل حقوق عقب افتاده خود مخیر کرده است.

این کارگران بار دیگر در برابر دفتر شرکت در محله السلامه در جده تجمع کردند و یک منبع در شرکت بن لادن به الوطن گفت: در بین کارگران این شرکت، کسانی هستند که شش ماه حقوق نگرفته اند و این امر باعث شده تا بدهی بالا بیاورند و نتوانند خرج زندگی و پرداخت اجاره و هزینه تحصیلی فرزندان خود را بدهند.

وی افزود: شرکت پایان دادن به خدمات 50 هزار کارگر را درپیش گرفته و همین امر باعث شده است که آنها روزانه جلوی دفاتر شرکت در شهرهای مختلف برای گرفتن معوقات خود پیش از ترک عربستان تجمع کنند.

این معوقات شرکتی که از بحران رنج می برد، بیش از 10 میلیون ریال سعودی است و این در حالی است که شمار زیادی از پروژه هایش در شهرهای مختلف عربستان خوابیده است.

7- 6 ـ 211

پربیننده ترین خبرها