ژنرال آمریکایی مدعی شد:

بمباران بیمارستان در افغانستان جنایت جنگی نیست!

بمباران بیمارستان در افغانستان جنایت جنگی نیست!
شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 10:13

آمریکا با انتشار تحقیقات نظامی درباره بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در افغانستان در سال 2015، مدعی شد که بمباران این بیمارستان جنایت جنگی نیست.

یه گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال جوزف وتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد: تحقیقات نشان می دهند که برخی نیروهای آمریکایی به اصول جنگ و قانون درگیری مسلحانه پایبند نبوده اند اما این عدم پایبندی و اهمال در حدی نبوده است که جنایت جنگی محسوب شود.
روسیا الیوم به نقل از وتل افزود: از آنجا که نیروهای آمریکایی نمی دانستند محلی را که هدف قرار داده اند، بیمارستان است؛ لذا این حادثه جنایت جنگی به حساب نمی آید.
وی بمباران این بیمارستان را حاصل اشتباهات غیر عمدی افراد در زمان انجام مأموریت و نیز از کار افتادن برخی تجهیزات قلمداد کرد، و مدعی شد که به خسارت دیدگان این حادثه 3000 دلار و به خانواده جانباختگان 6000 دلار غرامت پرداخت شده است.
شایان ذکر است که در این حمله که در 23 اکتبر 2015 رخ داد، 42 نفر کشته و 37 نفر دیگر مجروح شدند و این بیمارستان که توسط سازمان پزشکان دون مرز اداره می شد، ویران شد.
در گزارشی که درباره این حادثه منتشر شده است ادعا شده است که بیش از 170 نفر و خانواده خسارت پرداخت شده و با تخصیص 5.7 ملیون دلار برای بازسازی این بیمارستان موافقت شده است.
گفتنی است خبرگزاری رویترز نیز علام کرده است که ارتش امریکا در ارتباط با بمباران این بیمارستان، تدابیری را برای مجازات 16 سرباز و یک ژنرال اندیشیده است.
این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز، ادعای غیر عمدی بودن این حمله را زیر سئوال برده و از هر گونه اظهار نظر فوری درباره این تحقیقات خودداری کرده است.

پس از آن حمله، سازمان پزشکان بدون مرز درخواست کرده بود که این حمله عمدی، باید به عنوان جنایت جنگی شناخته شود. زیرا این سازمان، مختصات بیمارستان مذکور را به طرف های درگیر اعلام کرده بود.

208 -8

پربیننده ترین خبرها