نخست وزیر عراق: اوضاع تحت کنترل است

نخست وزیر عراق: اوضاع تحت کنترل است
شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 23:46

العالم - حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به دنبال حوادث روز شنبه در پایتخت این کشور و ورود تظاهرکنندگان به پارلمان و دفتر نخست وزیری، با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اوضاع تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلویزیون دولتی عراق شنبه شب به نقل از بیانیه نخست وزیراعلام كرد كه اوضاع بغداد تحت كنترل نیروهای امنیتی عراقی است.

حیدرالعبادی دربیانیه خود از تظاهركنندگان خواست به مكان اختصاص یافته برای تظاهرات در میدان التحریر بغداد بازگشته وضمن پایبندی به اعتراض های مسالمت آمیز،  از تعرض به اموال و دارایی های عمومی خودداری كنند.

درهمین حال فواد معصوم رئیس جمهوری عراق از تظاهرکنندگان خواسته است ، ساختمان پارلمان و منطقه امنیتی که ادارات و نهادهای دولتی و سفارت خانه های خارجی درآن قراردارد را ترک کنند.

رئیس جمهوری عراق از روسای قوای سه گانه و رهبران سیاسی دعوت کرد تا برای بررسی موضوع رویدادهای امروزو اشغال پارلمان توسط هوادارن صدر و تظاهرکنندگان ، فردا ( یکشنبه ) جلسه فوق العاده تشکیل دهند.

تظاهركنندگان، عمدتا طرفداران مقتدی صدر كه امروز(شنبه) پشت دیوارهای منطقه امنیتی سبز تجمع كرده بودند، بعد از اعلام بیزاری وی از آنچه 'فاسدان و طرفداران سهم بندی سیاسی وحزبی' نامید، وارد منطقه امنیتی سبز شده و ساختمان پارلمان و نخست وزیری را برای ساعاتی قرق كردند، اما مقام های امنیتی غروب هنگام از توافق میان فرماندهی عملیات بغداد و سرایاالسلام (شاخه نظامی جریان صدر) برای هدایت مردم به خروج از منطقه امنیتی خبر دادند و برخی گزارش ها حاکیست که بسیاری از تظاهرکنندگان حوالی ساعت 20 منطقه را ترك كردند.

9

پربیننده ترین خبرها