رئیس جمهور رکورد دار توهین شنیدن!

رئیس جمهور رکورد دار توهین شنیدن!
يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 - 19:55

یک روزنامۀ اسپانیایی نوشت که به احتمال فراوان، رجب طیب اردوغان بیش از هر رئیس جمهور دیگری در جهان مورد توهین قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ "العالم"، روزنامۀ اسپانیایی "لاريليخيون دى ليبرداد" با بیان اینکه اردوغان، از زمان انتخاب به ریاست جمهوری ترکیه در سال 2014، تا کنون 1845 بار از منتقدان به بهانۀ توهین به خود شکایت کرده است، افزود که اکنون دامنۀ این شکایت ها به اروپا هم رسیده است.
این روزنامه با اشاره به یک قانون آلمانی مصوب سال 1871 میلادی که برای ساکت کردن منتقدان به آن استناد می شود، از به کار گیری این قانون برای سرکوب منتقدان اردوغان در آلمان خبر داد که نمونۀ آن، پیگرد یک بازیگر طنز آلمانی است که اردوغان را مورد تمسخر قرار داده است.
این روزنامه همچنین نوشت که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، از بزرگترین حامیان سیاسی اردوغان است؛ زیرا به نظر او رییس جمهور ترکیه تنها کسی است که می تواند اروپا را از هجوم پناهجویان نجات دهد. این در حالی است که مرکل، به خوبی می داند که اردوغان با انتقادات گسترده ای رو به روست و گمانه زنی های فراوانی دربارۀ حمایت او از گروه های تروریستی مطرح شده است. همچنان که مرکل، خود همواره اعتراف کرده است که اردوغات حقوق بشر را در ترکیه نقض می کند.
400 مخالف اردوغان شغل خود را از دست داده اند
روزنامۀ "لاريليخيون دى ليبرداد" در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه 400 تن از فعالان رسانه ای در رسانه های منتقد اردوغان شغل خود را از دست داده اند، تاکید کرد چنین شرایطی نگرانی ها را دربارۀ وضعیت آزادی بیان در ترکیه تشدید کرده است.

رسانه های ترکیه ای منتقد اردوغان با فشار و تهدید دولت او رو به رو هستند و تا کنون چند روزنامۀ این کشور به دلیل انتقاد از وی توسط دولت مصادر شده اند. شماری از روزنامه نگاران ترک نیز به اتهام توهین به اردوغان در حال محاکمه شدن هستند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها