مهاجمان به پارلمان عراق دادگاهی می شوند

مهاجمان به پارلمان عراق دادگاهی می شوند
يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 - 20:51

العالم - "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق به "محمد سالم الغبان" وزیر کشور دستور داد تا تمام اشخاصی که شب گذشته (شنبه) در جریان ورود به پارلمان این کشور، به نیروهای امنیتی، شهروندان و نمایندگان مجلس حمله کردند، تعقیب و به دادگاه تحویل شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دفتر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح از وزیر کشور عراق تعقیب عاملان حمله به نیروهای امنیتی، مردم و نمایندگان مجلس این کشور که به اموال عمومی خساراتی وارد کردند و تحویل آنان به دادگاه برای مجازات عادلانه را خواستار شد.   
سایت خبری السومریه نیوز اعلام کرد: نخست وزیر عراق نیمه شب گذشته پس از خروج معترضان، از ساختمان مجلس عراق بازدید کرد.  
گزارش ها حاکیست، شماری از معترضان اثاثیه موجود در پارلمان عراق را تخریب کردند، اما در عین حال شماری نیز کوشیدند مانع آنان شوند.
همچنین معترضان با نصب سیم خاردار در مسیر منتهی به یکی از ورودهای منطقه سبز مانع عبور شماری از نمایندگان پارلمان عراق شدند.
العبادی برای تشکیل کابینه ای از وزرای تکنوکرات مستقل جهت مبارزه با فساد گسترده اداری و مالی و بهبود خدمات در عراق می کوشد، اما با مخالفت شدید احزاب این کشور که خواستار حفظ موقعیت و نفوذ خود هستند، مواجه است.
پس از حمله آمریکا و متحدانش در سال 2003 و سرنگونی رژیم دیکتاتوری صدام، عراق همچنان با مشکلات بی شماری به ویژه ناامنی، نبود خدمات، کمبود آب آشامیدنی سالم و برق، عدم نظافت و همچنین فقر گسترده مواجه است که به همین علت مردم این کشور، موسسات حکومتی را مسئول این وضع می دانند.
206-201-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها