کارشکنی هیئت ریاض در مذاکرات صلح یمن

کارشکنی هیئت ریاض در مذاکرات صلح یمن
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 - 09:27

هیئت اعزامی ریاض در مذاکرات صلح یمن (هیات مورد حمایت عربستان) به بهانه های واهی، مشارکت در گفت وگوهای مستقیم با هیئت ملی یمن (هیات گروه های انقلابی یمن) در کویت را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیئت اعزامی از ریاض اعلام کرد مشارکت خود را در رایزنی های مستقیم با هیئت ملی در کویت به حال تعلیق درآورده است.

برخی منابع گفتند تعلیق مشارکت این هیئت در رایزنی ها، با استناد به بهانه های نادرست و در چارچوب سرپوش گذاشتن بر ناکامی هایش در ارائه دیدگاه واقعی برای حل بحران به اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن صورت گرفته است.

* ادامه نقض آتش بس در یمن

از سوی دیگر متجاوزان و مزدوران سعودی به نقض توافق آتش بس در یمن ادامه می دهند و چند منطقه را در استان مارب در شمال شرقی یمن بمباران کردند.

یک منبع یمنی گفت: مزدوران سعودی به حمله بی هدف و کورکورانه به منطقه صرواح در استان مارب ادامه می دهند و درگیری هایی با مزدوران در مناطق المشجح و الاشقری رخ داد.

این منبع به جابجایی تجهیزات نظامی گسترده مزدوران با پشتیبانی تانک ها و خودروهای زرهی از شهر مارب به سمت منطقه فرضه نهم نزدیک صنعا و استقرار دراین منطقه اشاره کرد.

علاوه بر این جنگنده های سعودی به طور گسترده در آسمان مناطقی از یمن از جمله صرواح و حریب القرامیش و نهم به پرواز درآمدند.

مذاکرات صلح یمن با نظارت سازمان ملل متحد با هدف پایان دادن به تجاوز عربستان، در کویت برگزار و جلسه مقدماتی آن با سه روز تاخیر، پنجشنبه شب دوم اردیبهشت ماه آغاز شد .
204 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها