انتقاد بی‌سابقه عضو ارشد فتح از سران عرب

انتقاد بی‌سابقه عضو ارشد فتح از سران عرب
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 - 14:26

مروان برغوثی یکی از معروفترین اسرای فلسطینی و از اعضای ارشد جنبش فتح، سران عرب را به نادیده گرفتن قضیه فلسطین اشغالی متهم کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مغربی هسپرس، "مروان برغوثی" روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار جنبش صدای دمکراسی مغرب گفت: اکثر کشورهای عربی هیچگاه از ملت فلسطین و مبارزات ضد صهیونیستی اش به خوبی حمایت و پشتیبانی نکرده اند .
برغوثی در زندان هداریم رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به بند کشیده شده است .
برغوثی گفت : صهیونیست ها با اشغال فلسطین نَه تنها خطری برای فلسطینی ها محسوب می شوند بلکه کل منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته اند .
برغوثی که محکوم به حبس ابد است، اظهار داشت: فلسطین گرفتار صهیونیست های امپریالیست ، استعمارگر و غاصب شده است که مردم این سرزمین اشغالی از قرن گذشته تاکنون گروه گروه کشته می شوند، اراضی شان برای شهرک سازی مصادره می شود ، مناطق سکونت شان تحت محاصره است، آثار اسلامی و تاریخی سرزمین شان نابود می شود و خودشان نیز بازداشت و ترور می شوند.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بزرگترین زرادخانه اتمی را در خاورمیانه با کمک آمریکا و غرب دارد و با سلاح های اتمی اش صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است .
برغوثی افزود: اسناد جدیدی که خود صهیونیست ها  فاش کرده اند، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در دهها نزاع و مناقشه در آسیا ، آفریقا و آمریکای لاترین دست دارد و به این نزاع ها و مناقشات دامن می زند و سرویس های جاسوسی اش در مناطق مختلف جهان به بازداشت ، ترور و شکنجه رهبران مردمی و ترقی خواه می پردازند و از دیکتاتورهای وقت شیلی و کشورهای دیگر حمایت کردند.
برغوثی خاطرنشان کرد: این اسناد نشان می دهد که رژیم صهیونیستی هزاران نفر را در آرژانتین ، کلمبیا ، نیکاراگوئه، ایران  و ده ها کشور دیگر به قتل رسانده و محموله های تسلیحاتی در اختیار عواملش گذاشته و به آنها آموزش داده است .
برغوثی بر لزوم پایان اختلافات گروه های فلسطینی تأکید کرد و گفت : اختلافات گروه های فلسطینی تأثیر نامطلوب بسزائی در مبارزات ضد صهیونیستی ملت فلسطین گذاشته است که این اختلافات برای مبارزه بهتر و هماهنگ تر با رژیم صهیونیستی باید پایان یابد.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها