سیاه نمایی کلاه سفیدها در حلب سوریه به نفع آمریکا

سیاه نمایی کلاه سفیدها در حلب سوریه به نفع آمریکا
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 - 19:51

العالم - یک مرکز تحقیقاتی پرده از راز حمله رسانه های آمریکا به ارتش و رئیس جمهوری سوریه و وارونه جلوه دادن واقعیت های شهر حلب و درگیری های خونین این شهر برداشت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز تحقیقاتی گلوبال ریسرچ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: رسانه های آمریکا اخبار نادرست و همسو با سیاست های دولت متبوع خود درباره درگیری ارتش سوریه و متحدانش با گروه های مسلح (تروریستی) جبهه النصره ، جیش الاسلام ، احرار الشام و داعش در شهر حلب منتشر می کنند.
گروه های مسلح صدها گلوله خمپاره به سوی شهر حلب شلیک کرده اند و ارتش سوریه نیز به این حملات خمپاره ای واکنش نشان داده است؛ ولی رسانه های آمریکائی به دروغ ادعا می کنند که ارتش سوریه جان و امنیت ساکنان شهر را به خطر انداخته است.
دولت آمریکا برای وارونه جلوه دادن واقعیت درگیری های شهر حلب گزارش هائی از چند تشکیلات غیردولتیِ وابسته به خود و چند گروه مسلح (تروریستی) دریافت می کند که تهیه کنندگان این گزارش ها مدعی حمله نیروهای ارتش سوریه به شهروندان عادی هستند.
یکی از این تشکیلات غیردولتی وابسته به دولت آمریکا " کلاه سفیدها " یا همان تشکیلات موسوم به " امدادگران سوریه " هستند تشکیلاتی که در گزارش های خود ادعا می کند که جنگنده های ارتش سوریه و ارتش روسیه پیوسته بیمارستان ها را بمباران می کنند.
تشکیلات کلاه سفیدها اصولاً دست پروردۀ آمریکاست که یک افسر سابق ارتش انگلیس به نام " جیمز لو مَژورا (James le Mesurier) " این تشکیلات را فرماندهی می کند تشکیلاتی که بودجه خود را از آمریکا و جبهه النصره – شاخه القاعده در سوریه و عراق – دریافت می کند.   
تشکیلات کلاه سفیدها هر بار که ارتش سوریه یا روسیه به یکی از مواضع جبهه النصره حمله می کند، چنین وانمود می کند که جنگنده های ارتش سوریه یا روسیه منازل شهروندان سوری یا بیمارستان ها یا آمبولانس های امدادگران را بمباران کرده است. 
مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش اذعان کردند که متحدان بزرگ واشنگتن خصوصاً قطر و ترکیه با گروه های تروریستی فعال در سوریه همکاری و از این گروه ها مخفیانه حمایت مالی می کنند تا نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را سرنگون کنند.

214-211-9

پربیننده ترین خبرها