روسیه محور مذاکرات لاوروف و میستورا را اعلام کرد

روسیه محور مذاکرات لاوروف و میستورا را اعلام کرد
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 - 20:48

العالم - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه فردا سه شنبه با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه، در مسکو دیدار خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووف سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز درمصاحبه با فرانس پرس گفت: گفتگوهائی بین دی میستورا و لاوروف در مسکو آغاز خواهد شد و هر دو طرف سپس در کنفرانس خبری مشترک مشارکت خواهند کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز در ژنو مذاکراتی را برای بررسی تحولات میدانی سوریه به خصوص درگیری های شهر حلب آغاز کرد شهری که همچنان شاهد درگیری های مسلحانه بین ارتش و گروه های تروریستی است ولی شدّت و حدّت این درگیری ها به تدریج در حال کاهش است.

کری یکشنبه شب وارد ژنو شد و امروز با عادل الجبیر همتای سعودی خود دیدار کرد و قرار است که با دی میستورا نیز دیدار کند و دو طرف به بررسی مساله آتش بس سوریه بپردازند.

آتش بس سوریه روز 27 فوریه 2016 اعلام شد ولی در مناطق و شهرهائی همچون حلب به علت حملات گروه های تروریستی آتش بس شکسته شده است و ارتش نیز برای حفاظت از جان مردم مجبور به واکنش در برابر حملات تروریست ها شده است.

شهرحلب از بیش از 10 روز پیش تاکنون به میدان درگیری ارتش و گروه های تروریستی تبدیل شده است و هر یک از این دو طرف هم اکنون بخش هائی از شهر را تحت کنترل خود دارند.

مناطق شرقی شهر حلب تحت تصرف گروه های تروریستی و بخش غربی نیز تحت کنترل ارتش است. گروه های تروریستی با خمپاره های سبک و سنگین مناطق مسکونی بخش غربی را گلوله باران، منازل مسکونی و مراکز عمومی را تخریب می کنند و مردم عادی را به خاک و خون می کشند.

214-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها