افزایش شهدای حمله به زائران در عراق +فیلم

دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 - 21:26

خبرنگار شبکه العالم در عراق به نقل از پلیس گزارش کرد که انفجار خودروی بمب گذاری شده در میان زوار امام موسی کاظم علیه السلام در ورودی منطقه الدوره در جنوب بغداد باعث شهادت حداقل 14 زائر و مجروحیت 41 زائر دیگر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بسیاری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با وجود خطرات تروریستی، از داخل و خارج عراق به سوی مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) روانه شده اند و پلیس نیز تدابیری را برای تأمین امنیت آنها اتخاذ کرده است.

مسیرهای منتهی به مرقد هفتمین امام شیعیان (ع) در کاظمین در شمال بغداد به مرور زمان بیش از پیش مملو از زوار می شود زواری که در سالروز شهادت نوادۀ پیامبر اکرم (ص) از مناطق مختلف بغداد و استان های مختلف عراق با پای پیاده راهی مرقد شریف ایشان شده اند و تعداد آنها به میلیون ها نفر خواهد رسید.  

پلیس و ارتش عراق هزاران نیروی خود را در مسیرهای مختلف بغداد مستقر کرده اند و مسیرهای جدیدی برای رسیدن آسانتر و زودتر زوار به حرم مطهر امام هفتم (ع) بازکرده اند.

سعد معن سخنگوی عملیات بغداد اعلام کرد : پلیس و ارتش درپی حملات خونین شهرهای مختلف عراق از جمله حملات تروریستی استان های بغداد و مثنی تدابیری را برای تأمین امنیت زوار اندیشیده اند.

استانداری بغداد نیز اعلام کرد که مسیرهای اصلی منتهی به کاظمین برای رسیدن آسان و زود زوار به حرم آماده شده و اماکنی نیز در این منطقه برای برگزاری مراسم سوگواری و خدمت رسانی به زوار در نظر گرفته شده است.

جمعیت هلال احمر عراق نیز اعلام کرد که نیروهای این جمعیت در مسیرهای منتهی به حرم مقدس برای ارائه خدمات درمانی به زوار مستقر شده اند.

214-9

پربیننده ترین خبرها