ترکیه درآستانه دریافت پاداش معامله بر سر آوارگان

ترکیه درآستانه دریافت پاداش معامله بر سر آوارگان
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 09:56

به دنبال جلوگیری ترکیه از ورود آوارگان جنگی و پناهنجویان به کشورهای اروپایی و از بین بردن کورسوی امید آنان برای فرار از چنگ تروریست ها، کمیسیون اروپا قصد دارد با تردد شهروندان ترکیه به منطقه شنگن، بدون نیاز به اخذ ویزا موافقت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، به تازگی از اتحادیه اروپا خواسته بود که در چارچوب توافق با اتحادیه اروپا درخصوص پناهجویان، سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به کشورهای عضو این اتحادیه را به اجرا بگذارد.

بنابر گزارش های رسیده هم اکنون کمیسیون اروپا قصد دارد در نشست روز چهارشنبه رسما موافقت مشروط خود را با تردد شهروندان ترکیه به منطقه شنگن، بدون نیاز به اخذ ویزا اعلام کند.

این اقدام بخشی از توافق اخیر اتحادیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر به کشورهای اروپایی است.

مقامات اتحادیه اروپا از این می ترسند که در صورت اجرایی نشدن بخش مربوط به "«ویزای" توافق این اتحادیه با ترکیه، آنکارا از اجرای تعهدش مبنی بر مقابله با عبور پناهجویان به سمت اروپا سر باز بزند.

براساس توافق مذکور، پناهجویانی که خود را به یونان می‌رسانند در صورتی که تقاضای پناهندگی آن‌ها رد شود به ترکیه بازگردانده می‌شوند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و گروههای حقوق بشری ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت پناهجویان به شدت اجرای این توافق را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

211

پربیننده ترین خبرها