لاوروف و دی‌میستورا درباره آتش بس سوریه چه گفتند؟

لاوروف و دی‌میستورا درباره آتش بس سوریه چه گفتند؟
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 20:33

العالم - فرستاده سازمان ملل در امور سوريه با سرگئی لاوروف درباره فرصت هاي موفقيت آتش بس در سوريه گفت وگو كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، استفان دي ميستورا پس از ديدار با "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه گفت: انتظار مي رود كه نتايج مذاكراتش با لاوروف روندي باثبات تر براي آتش بس در سوريه به دنبال داشته باشد.

دی میستورا افزود: از چند روز پيش از روسيه و آمريكا به عنوان رئيسان گروه "حمايت از سوريه" و ناظران بر روند آتش بس در سوريه و از طرف هاي ديگر خواستم كه همه تلاش خود را براي بازگرداندن اين روند به ابتداي آن به كار گيرند.

روسيا اليوم در گزارشي به نقل از لاوروف اعلام كرد که مسكو از تلاش هاي فرستاده ویژه سازمان ملل به سوريه براي حل و فصل بحران اين كشور استقبال مي كند.

بر اساس اين گزارش، لاوروف خطاب به دي ميستورا گفت: "از تلاش هاي شما استقبال مي كنيم و آنرا تلاشي مهم در مسیر پيشرفت در همه زمينه هايي كه قطعنامه هاي 2254 و 2260 شوراي امنيت تعيين كرده اند، به حساب مي آوريم".

وزیر خارجه روسیه افزود: همسو با تلاش هاي دي ميستورا، نظاميان روس و آمريكايي در سوریه تلاش هاي گسترده را انجام مي دهند و مسكو و واشنگتن در رياست "گروه بين المللي حمايت از سوريه" مشاركت دارند".

لاوروف ادامه داد: مسکو با علم به اينكه هيچ راه جايگزيني جز راه كار سياسي براي حل و فصل بحران سوريه وجود ندارد، خواهان گوش دادن به ارزيابي دي ميستورا از افق هاي مذاكرات است.

در همين ارتباط، بان كي مون دبير كل سازمان ملل درباره ازسرگيري درگيري ها در سوريه به شدت ابراز نگراني كرد و از همه طرف ها خواست كه خيلي سريع پايبندي خود را به آتش بس و حمايت از غيرنظاميان اعلام كنند.

"استفان دوجاريك" سخنگوي بان كي مون در این خصوص گفت: دبيركل سازمان ملل به شدت از درگيري ها در شهر حلب و اطراف آن و افزايش تعداد تلفات و تداوم ويراني ها در اين منطقه نگران است".

215- 201

پربیننده ترین خبرها