دختران ایزدی در حمله جنگنده‌های ترک تکه‌تکه شدند +عکس

دختران ایزدی در حمله جنگنده‌های ترک تکه‌تکه شدند +عکس
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 23:29

جنگنده‌هاي ارتش تركيه جسد "بيريوان سعيد حسن الشنكالي" دختر 22 ساله ايزدي و دو تن از همرزمانش را تكه تكه كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، بيریوان درحمله جنگنده هاي تركيه به اردوگاهي كه وي به همراه عده اي ديگر در آن برای مقابله با داعش آموزش مي ديد، كشته شد و جسدش در اين حمله تكه تكه شد.

"مراد خلف الخالتي" از نزديكان بيريوان كه فعال رسانه اي است، به خبرگزاري اسپوتنيك روسيه گفت: بيريوان هنگام ديدن دوره آموزشي مبارزه با داعش و دركوه هاي قنديل از توابع منطقه كردستان عراق به اين سرنوشت دردناك دچار شد.

بيريوان که از اهالي روستاي "زوماني" از توابع منطقه سنجار درغرب موصل در شمال عراق بود، آرزو داشت كه براي حمايت از خانواده و اهالي روستايش و مبارزه با داعش سلاح به دست بگيرد.

الخالتي همچنين به كشته شدن دو دختر ايزدي ديگر به نام هاي ليلي و جيهان به همراه بيريوان درحمله ارتش تركيه به اردوگاه محل آموزش آنان كه توسط يگان هاي مردمي و زنان آموزش مي ديدند، اشاره كرد.

ليلي و جيهان از دست داعش فرار كرده بودند و هر سه براي جنگ در صفوف نيروهيا يگان هاي مقاومت زنان در سنجار داوطلب شده بودند تا انتقام خون ايزدي ها و فروش زنان ايزدي در بازارها به شيوه عصر جاهليت را از داعش بگيرند.

الخالتي گفت كه بيريوان بعد از كشتار ايزدي ها در سنجار به دست عناصر داعش در سوم اوت 2014 براي مبارزه با داعش داوطلب شده بود.

جنگنده هاي ارتش تركيه همواره مناطق مرزي ميان تركيه و اراضي منطقه كردستان عراق را به بهانه وجود نيروهاي پ.ك.ك بمباران مي كنند.

7- 215

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها