ماجرایی که نصرالله پیش از همه متوجه آن شد

ماجرایی که نصرالله پیش از همه متوجه آن شد
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 10:37

منابع صهیونیستی اذعان کردند که دبیرکل حزب الله لبنان نخستین کسی بود که متوجه پروژه خاورمیانه جدید و بهبود روابط اسرائیل و برخی دولت‌های عربی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رأی الیوم با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد که سید حسن نصرالله چند هفته قبل اظهار داشت، خطری که حزب الله با آن روبرو شده، بهبود روابط بین اسرائیل و چند کشور عرب سنی است. زیرا دشمن مشترک آنها (ایران و حزب الله) وجه مشترک آنها می‌باشد.
روزنامه صهیونیستی "معاریو" تأکید کرد که طی 2 سال اخیر 3 اسرائیلی با 3 سعودی محرمانه دیدار می کنند. در این دیدارها درباره چالشهای مشترک دو طرف و همچنین ایران به عنوان دشمن مشترک صحبت شده است.
یکی از صهیونیستهای شرکت کننده در این مذاکرات گفت که طرف سعودی هنگامی که دید اسرائیلی ها در صحبتهایشان دیدگاه ها و تفکرات مشابه با خودشان را بیان می کنند منفعل شدند؛ در این مذاکرات ناگهان می فهمی که توافق صلح با عربستان بعید به نظر نمی‌آید.
وی افزود: "به شرایط مناسبی نیاز داریم و این امر (توافق صلح اسرائیل و عربستان) اتفاق خواهد افتاد، البته این امر فردا صورت نخواهد گرفت ولی دور از دسترس نیز نخواهد بود. پس از این دیدارها به همدیگر گفتیم که خاورمیانه ای با آینده بهتر به وجود خواهد آمد."
معاریو خاطرنشان کرد: نمی‌توان از منافع به وجود آمده اخیر بین اسرائیل و اردن، مصر، عربستان و چند کشور عربی (منطقه خلیج فارس) که ائتلاف سنی نامیده می‌شوند چشم پوشی کرد. بر اساس یک نظرسنجی که چند ماه قبل در عربستان انجام شد، اکثر سعودیها از ایران بیشتر از عربستان نگران هستند. روابط بین اسرائیل و دولتهای عربی گاهی امیدوارکننده است و گاهی ناامید کننده .. ولی مسؤولان اسرائیلی به صورت بی سابقه‌ای در حال سفر به کشورهای عربی هستند.
این روزنامه صهیونیستی تأکید کرد: سایتهای آمریکایی به نقل از منابع عربی، از سفر مسؤولان سرویسهای امنیتی از جمله رئیس موساد به عربستان خبر داده‌اند.
معاریو همچنین به دیدارهای مسؤولان امنیتی صهیونیستی و سعودی در آمریکا اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها