اتهام جدید هسته‌ای؛ آمریکا در مقابل روسیه

اتهام جدید هسته‌ای؛ آمریکا در مقابل روسیه
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 12:14

آمریکا در گامی جدید به سوی تیرگی روابط با روسیه، این کشور را به "قدرت‌نمایی هسته‌ای" و این که عزم کرده نظم جهانی را به هم بزند متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در عین حال گفته است که از تیرگی روابط کشورش با روسیه متاسف است اما آمریکا باید نیروی بازدارندگی اش را در شرق افزایش دهد.

کارتر در مقر فرماندهی آمریکا در اروپا خطاب به روسیه گفت که در زمان عقب می‌رود اما در عین حال خاطرنشان کرد که جنگ سهل است، آمریکا به دنبال جنگ سرد هم با روسیه نیست.

روسیه، در مقابل همواره به آمریکا و ناتو به دلیل طرح استقرار موشک های بالستیک در نزدیکی مرزهایش هشدار داده و آنان را متهم می‌کند که در صدد به خطر انداختن امنیت ملی مسکو هستند.

روسیه پیشتر به دانمارک هشدار داده بود اگر به دیوار دفاع موشکی ناتو اجازه استقرار در خاکش را بدهد، ناوهایش هدف حمله هسته ای قرار می‌گیرند. روسیه کشورهای لهستان و نروژ را هم این چنین تهدید کرده بود.

تحلیلگران می گویند مانور ناتو در لهستان و جمهوری‌های دریای بالتیک و همین طور افزایش زرادخانه آمریکایی‌ها در اروپا، روسیه را نگران کرده است.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرده است که واشنگتن در ۲۵ سال گذشته نیازی به افزایش قدرت ناتو در جبهه شرقی نمی‌دیده اما حالا وضع فرق کرده است.

روابط دو کشور از سال 2014 و بعد از بحران اوکراین و هم اکنون نیز افزایش حضور روسیه در دریای بالتیک و همچنین نقش تاثیر گذارش در سوریه تیره شده است.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها