اعتراف‌ تازۀ "اسرائیل": عقب‌نشینی2000 اجباری‌ بود

اعتراف‌ تازۀ
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 14:54

رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در جنگ سال 2000، حزب الله این رژیم را به عقب نشینی از خاک لبنان واداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر ذخیره "گیورا آیلان" رئیس سابق شعبه عملیات و رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی که از مستشارانِ اساسیِ این رژیم در سال 2000 بود، در گفت وگو با رادیو "ارتش" رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که "در ماه می سال 2000، این حزب الله بود که زمان بندی و شیوۀ عقب نشینی را بر ما تحمیل کرد.
وی فاش کرد: دیدگاه "اسرائیل" بر اساس ماندن در داخل اراضی لبنان، در کمربندی امنیتی به پهنای یک کیلومتر و بر فراز بلندی های مشرف بر این مناطق استوار بود، اما باند مسلح آنتوان لحد از هم پاشید و حزب الله قرارگاه های آن را تصرف کرد و این مساله، ما را ناچار کرد در 23 می، به سرعت از لبنان عقب نشینی کنیم.
گفتنی است که حزب الله، پیش از سال 2000، بر شدت حملات ایذائی خود ضد صهیونیست ها در جنوب لبنان افزود و کار را از عملیات چریکی پارتیزانی و ایذائی به عملیات حرفه ای تبدیل کرد و ضرباتی سخت و کمرشکن به صهیونیست‌ها وارد کرد. به همین سبب دشمن متجاوز، در 25 می سال 2000 (5/3/1379) بطور یکجانبه و بدون هیچ قید و شرط یا اطلاع قبلی، از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.
رژیم اشغالگر قدس با عقب نشینی از جنوب، امیدوار بود ارتش لبنان جنوبی (مزدوران آنتوان لحد) بتوانند به عنوان مرزبان "اسراییل"، جنوب لبنان را در کنترل خود داشته باشند. اما با عقب نشینی ناگهانی ارتش صهیونیستی، مزدوران که بی‌خبر بودند غافلگیر شدند و بسیاری از آنان از ترس انتقام مردم لبنان، فراری شدند.

205-8

پربیننده ترین خبرها