اگر تروریست ها به امریکا و اروپا حمله کنند!+تصاویر

اگر تروریست ها به امریکا و اروپا حمله کنند!+تصاویر
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 17:24

العالم - یک هنرمند ناشناس با انتشار مجموعه ای از طرح های گرافیکی که در آن تصاویری مانند ویرانی های سوریه، در مناطق مختلف جهان شبیه سازی شده ، کوشید با بیان احتمال گسترش فعالیت تروریست ها ، وجدان جهان را نسبت به آن چه در سوریه می گذرد، بیدار کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این هنرمند در صفحۀ فیس بوک خود نوشته است: «من در جایی از این جهان زندگی می کنم. ملیت مشخصی ندارم؛ چون به مرزهای جغرافیایی اعتقاد ندارم. این مجموعۀ تصاویر، با نام "اگر این اتفاقات در کشور شما رخ نمی دهد، به این معنا نیست که در کشوردیگری رخ نمی دهد... به سوریه فکر کن"، تلاش دارد به شما کمک کند تا تصور کنید که کشور شما هم سوریه است».
او با انتخاب نمادهایی مانند برج ایفل درپاریس، مجسمه آزادی درآمریکا، ساعت بیگ بن درانگلستان، مجسمه مسیح در برزیل، کاخ کرملین ، و برخی مناطق دیگر آنها را به شکل ویرانه هایی ترسیم کرده است که بعد از حمله احتمالی تروریست ها می توان برای این مکانها پیش بینی کرد.
او همچنین اردوگاههای مانند آنچه که الان میلیون ها عراقی و سوریه ای در آن به سر می برند ترسیم کرده که مردم آواره فرضی کشورهای غربی درآن سکونت دارند.
از جمله دیگر تصاویر قابل توجه این هنرمند ناشناس نشان سازمان ملل متحد با زیر نویس گروه تروریستی داعش و نقشه ایالات متحده است که بخش هایی از آن میان داعش و النصره و سایر تروریست ها تقسیم شده و بخش کوچکی از آن هم در اختیار دولت آمریکا باقی مانده است. 
درتصویر دیگری این هنرمند، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا را به تصویر کشیده که درکناریکی از جلادان داعشی در انتظار بریده شدن سرش است.
دریک تصویر هم تعدادی آمریکایی در مقابل صفی از جلادان داعش درمقابل هتل لاکسور لاس وگاس که به شکل اهرام مصر ساخته شده است، زانو زده و درانتظار اعدام به سر می برند. این تصویر اشاره ای به اعدام دهها سوریه ای دارد که در مقابل مجموعه باستانی شهر تدمر سوریه  توسط تروریست های داعش سربریده شدند. 
این هنرمند ناشناس دربارۀ اینکه چرا به فکر چنین کاری افتاده است، می گوید: «این فکر زمانی به ذهم رسید که دیدم مردم جهان چگونه جنگ های مناطق مختلف دنیا را نادیده می گیرند و با صحنه های جنگ در سوریه مثل یک فیلم تلویزیونی بر خورد می کنند».
او افزود: «تمام مسأله به این بر می گردد که این اتفاقات در کشورهای آنان رخ نمی دهد؛ کشته شدگان از خانوادۀ آنان نیستند؛ خانه های ویران شده مال آنان نیست؛ زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، همسران آنان نیستند. تمام مسأله اینست که آنان آنجا زندگی نمی کنند. به همین دلیل تلاش کردم فضایی ایجاد کنم که مردم جهان شهرهای خود را غرق در جنگ و ویرانی ببینند تا بتوانند زشتی جنگ و تروریسم را درک کنند. به این ترتیب آن ها تشویق خواهند شد تا به یاری جنگ زدگان بشتابند و با آنان احساس همدلی کنند».
این هنرمند ناشاناس در پایان گفته است که عضو هیچ حزب سیاسیی نیست و اعتقاد دارد که عامل تمام جنگ های جهان، سیاست است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

230-9
 

پربیننده ترین خبرها