ترکیه چه زمانی نیرو به سوریه می فرستد؟

ترکیه چه زمانی نیرو به سوریه می فرستد؟
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 19:42

العالم ـ نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که اگر لازم باشد، کشورش نیروهای زمینی به سوریه اعزام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " احمد داوود اوغلو" در گفت وگویی تلویزیونی تاکید کرد: آنکارا آمادگی دارد تا در چارچوب دفاع از خود، تدابیر لازم خواه در ترکیه و یا خارج از آن اتخاذ کند.

اوغلو با بیان اینکه، قطعنامه های سازمان ملل ویژه مبارزه با داعش و سازمان های تروریستی ، به چنین اقدامی مشروعیت می بخشد، خاطرنشان کرد: ترکیه ترجیح میدهد یک اجماع جهانی برای انجام چنین امری صورت بگیرد، مساله نابودی داعش مساله ای است که برای تمام جهان اهمیت دارد.

وی درباره مبارزه نیروهای کشورش با عناصر داعش تاکید کرد که ترکیه در راس کشورهایی به شمار می آید که به مبارزه با داعش می پردازند و تمایل ندارد که ببیند داعش در مناطق نزدیک به مرزهای آن حضوریافته است.

وی به شبکه الجزیره گفت: ترکیه برای کمک به مخالفان سوری میانه رو که در حال مبارزه با داعش هستند، فعالیت می کند، نیروهای ترکیه همچنین تا زمانی که این گروه تروریستی منطقه مرزی کلس را هدف حملات خود قرار می دهد، به هدف قرار دادن مواضع داعش ادامه خواهند داد.

اوغلو در پاسخ به سوالی درباره اوضاع سوریه و مشروعیت نظام سوریه گفت: "مواضع ترکیه در قبال مساله سوریه ثابت است.

وی با بیان اینکه ما مشروعیت اسد را نمی پذیریم، ادعا کرد:  وی همچنان به قتل ملت خود اقدام می کند و 3 میلیون سوری را به فرار به سمت خاک ترکیه وادار کرده است؛ از این رو نمی توانیم درباره مشروعیت چنین دولتی سخن بگوییم".

210-9

پربیننده ترین خبرها