نظرمرجعیت عراق درباره بحران های اخیر این کشور

نظرمرجعیت عراق درباره بحران های اخیر این کشور
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 09:06

العالم - مرجعیت دینی عراق به جریان های سیاسی درباره ادامه روش کنونی در تعامل با بحران های سیاسی هشدار داد و خواستار اتخاذ گام های "جدی و ملموس" برای خروج از وضعیت فعلی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان درعراق دربیانیه ای اعلام کرد: اخبارمنتشره توسط برخی از پایگاههای خبری در روزهای اخیر مبنی بر نسبت دادن مواضع سیاسی و پیشنهاد افرادی برای پست های دولتی و همچنین دیدار با برخی از شخصیت های سیاسی، کاملا عاری از صحت است.
در این بیانیه که سایت سومریه نیوز آن را به نقل از یک منبع در دفتر آیت الله سیستانی منتشر کرد آمده است: مرجعیت از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارد و آن را با دقت پیگیری می کند و وضعیت کنونی به وجود آمده در کشور توسط کسانی که برخلاف انتظار به جای تلاش در راستای خدمت به هموطنان و سعادتمندی و تأمین زندگی آبرومند برای آنها، به منافع دیگران، نزاع و درگیری سیاسی و اتهام زنی به یکدیگر پرداخته و باعث تشدید رنج های مردم شده اند مایه تأثر و تأسف مرجعیت شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: مرجعیت بار دیگر به کلیه طرف ها درباره ادامه روش کنونی در تعامل با مسائل کشور و بحران های فراوان آن هشدار می دهد و از آنها می خواهد با اندیشیدن به آینده ملت عراق، اقدامات جدی و ملموسی برای خروج از وضعیت کنونی و رسیدن به آینده ای بهتر، انجام دهند.
یادآور می شود مرجعیت دینی عراق سه ماه پیش اعلام کرد به بیان مواضع سیاسی اش، به صورت هفتگی در خطبه های نماز جمعه پایان خواهد داد و اعلام مواضع براساس رویدادها و اقتضای مناسبت ها خواهد بود.
صحنه سیاسی عراق درماههای گذشته به دلیل به دنبال شروع برخی ازاصلاحات ضد فساد اداری توسط دولت  حیدر العبادی و همچنین انتخاب وزیران جدید صحنه تنش و اختلاف شدید میان جناح ها وگروهها بخصوص در مجلس این کشور بوده است. 

216-9

پربیننده ترین خبرها