از کار صاحب این رستوران الگو بگیریم! +عکس

از کار صاحب این رستوران الگو بگیریم! +عکس
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 17:40

یک زن هندی که مدیریت رستورانی را بر عهده دارد، برای جلوگیری از کفران نعمت و اسراف، شیوه جالبی را به کار گرفته است.

"مینو پولین" که صاحب یک رستوران در شهر ساحلی "کوچی" است وقتی این فکر به مغزش خطور کرد که دید زنی گرسنه از شدت فقر در زباله به دنبال غذا می گردد.
وی پس از دیدن این صحنه، یخچالی را در خارج رستورانش قرار داده و هر روز آن را از مازاد غذای مشتریان یا غذاهای فروش نرفته پر می کند که استفاده از آن برای عموم آزاد است.

یخچالی برای فقرا

مینو گفت، روزی دیدم زنی بی خانمان در زباله به دنبال غذا می گردد، از مشاهده این صحنه بسیار ناراحت شدم، در حالی که هر روز مقدار زیادی از بقایای غذای مشتریان دور ریخته می شود که عمدتا سالم و قابل خوردن است.  
وی افزود، به همین خاطر تصمیم گرفتم یخچالی خارج از رستوران قرار دهم که مشتریان و کارگران رستوران بقایای غذای خود را در آن قرار دهند تا هر شخصی که گرسنه است بتواند از آن استفاده کند.  

اطعام مساکین

مینو با افتخار یادآور شد، این ایده مورد استقبال مشتریان قرار گرفت و بقایای غذای خود را که تمیز است به شکلی منظم در آن می چینند، مینو هم روزانه 70 تا 80 پرس غذا در آن قرار می دهد. این خبر با سرعت در شهر پیچید و همه گفتند این یخچال باید همیشه پر باشد.
مینو می گوید: می توانید اموالتان را برای خودتان نگه دارید اما غذا، نیاز اصلی همه مردم است، به نظر من این اقدام می تواند با اسراف نکردن غذا و تقسیم آن با دیگران انجام شود.

تشریک مساعی

 

این اقدام بسیار جالب و موثر است به ویژه در هند که شمار زیادی بی خانمان دارد که با مشکلات زیادی برای یافتن غذا مواجهند.

صاحب رستوران

کوچی شهری در جنوب هند با جمعیت حدود ۶۱۲ هزار نفر است که در ایالت کرالا واقع شده ‌است.

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها