به خاطر اختلاف با اردوغان؛

نخست‌وزیر ترکیه استعفا می‌دهد؟

نخست‌وزیر ترکیه استعفا می‌دهد؟
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 17:59

نخست وزیر ترکیه قصد دارد در نشست فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه در ماه جاری، از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی نشست احمد داوود اوغلو با کمیته اجرایی حزب عدالت و توسعه، برخی گزارش ها از برپایی نشست فوق العاده این حزب در 22 ماه می خبر دادند. 

به نوشته "بی بی سی عربی"، شایعات درباره استعفای اوغلو پس از دیدار وی با اردوغان در روز چهارشنبه منتشر شد. به نظر می رسد اوغلو از مدتی پیش، با برنامه های اردوغان مبنی بر تبدیل نظام حکومتی در ترکیه به نظام ریاست جمهوری موافق نبوده است.

جمیل ارتیم معاون رییس جمهور، پیشتر اعلام کرده بود که پس از تعیین رییس جدید حزب انتخابات زودهنگام برگزار نخواهد شد؛ اظهاراتی که ظاهرا آن گزارش ها را تاکید می کند.

وی همچنین در گفتگو با تلویزیون ترکیه اظهار داشت که اوضاع ترکیه از جمله وضعیت اقتصادی آن با روی کارآمدن نخست وزیرِ "سازگارتر با اردوغان" بهتر خواهد شد.

اردوغان، پس از آنکه در انتخابات 2014 به عنوان رییس جمهور کشور انتخاب شد، اوغلو را برای ریاست حزب عدالت و توسعه تعیین کرد.

در تازه ترین نشانه ها دال برکاهش اختیارات نخست وزیر، هفته گذشته مسئولیت تعیین مسئولان حزب عدالت و توسعه درایالت های ترکیه از وی سلب شد.

تحولات اخیر در حالی صورت می گیرد که بی ثباتی در کشور رو به افزایش نهاده و این کشور با درگیری فزاینده با شورشیان حزب کارگران کردستان و حملاتی از سوی عناصر مسلح داعش و دسته های مهاجران و پناهندگان روبروست.

7- 210

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها