اس - 500 آمریکا را غافلگیر می‌کند + فیلم

پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1395 - 23:24

مقامات وزارت دفاع آمریکا از موشک‌های سامانه اس – 500 روسیه می‌ترسند، زیرا این موشک‌ها پیشرفته‌ترین موشک‌های دفاعی روس ها است و کابوسی برای خلبانان جنگنده های آمریکایی "شبح" محسوب می شود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک امروز پنجشنبه به نقل از یک کارشناس نظامی مجله "نشنال اینترست" گزارش داد: بخشی از تجهیزات نظامی جدید روسیه خصوصاً موشک های اس – 500 مسئولان وزارت دفاع آمریکا را نگران کرده است، زیرا جنگنده های شبح از جمله 22 – F - 35 ، F و 2 – B احتمالاً با مشکل نجات خود از دست این موشک ها مواجه خواهد شد.
مقامات وزارت دفاع روسیه پیش بینی می کنند که موشک های اس – 500 به زودی در ارتش روسیه به کار گرفته خواهد شد، ولی تاکنون زمان خاصی برای آغاز به کارگیری این موشک ها اعلام نشده است و اولین گروه از موشک های دوربُرد ضد هواپیما و ضد موشک های بالستیک که در جهان بی همتاست، برای دفاع از مسکو و مناطق مرکزی روسیه به کار گرفته خواهد شد.
یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا نیز اذعان می کند که هر چند بخش صنایع نظامی روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با مشکلات زیادی مواجه شد ولی به خوبی توانست سامانه دفاع موشکی خود را توسعه بدهد.
موشک اس – 500 می تواند موشک های حامل کلاهک های هسته ای را که با سرعت 7 هزار متر در ثانیه حرکت می کنند، شناسایی و رهگیری کند و قادر به نابود کردن اهداف خود در فاصله 600 کیلومتری و ارتفاع 185 کیلومتری است. 

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها