السیسی: نمی ترسم!

السیسی: نمی ترسم!
جمعه 17 ارديبهشت 1395 - 12:24

العالم - پس از بحران اخیر در مصر به دنبال حمله نیروهای امنیتی به اتحادیه روزنامه نگاران این کشور، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر تأکید کرد: من نمی ترسم و نظام مصر، یک نظام واقعی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "سی ان ان": هنگام عبور السیسی از ساحل اسکندریه برای شرکت درمراسم برداشت گندم ، مردم این منطقه پس از خوش آمد گویی به وی اعلام کردند: [آقای رئیس جمهوری!] نترسید. ما با شما هستیم. اما السیسی به علت نداشتن فرصت نتوانست به آنها پاسخ بدهد.
السیسی در مراسم آغاز برداشت گندم با اشاره به مقاومت خودش درباره جریان های افراطی و معترضان گفت: من از همین جا به آنها و به همه مردم مصر پاسخ می دهم. ببینید! کسی که روز سوم ژوئیه [2013] ایستادگی می کند اصلا نمی ترسد. به همه نیروهای پلیدی که در نوامبر 2013 خواستار مذاکره با رژیم مرسی بودند اعلام می کنم شما متوجه نیستید. کسی که در ژانویه در دانشکده نظامی می ایستد و اعلام می کند مصر در نتیجه این سیاست ها به سرنوشت سیاهی دچار خواهد شد نمی ترسد. کسی که می ایستد و می گوید یک هفته یا 48 ساعت برای پایان دادن به بحران مهلت می دهم نمی ترسد.
رئیس جمهوری مصر افزود: هدفم این است به نیروهای مخرب و همچنین همه مردم مصر که ممکن است به علت تحولات فراوان دچار نگرانی شده باشند اعلام کنم من در دو سال و نیم گذشته دو هزار و پانصد تصمیم اتخاذ کرده ام و کسی که تصمیم گیری می کند ترس و ابایی ندارد.
رئیس جمهوری مصر در ادامه تأکید کرد که از هیچ چیزی نمی ترسد و در صورتی که از چیزی می ترسید دستاوردهایی که توسط وی تحقق یافته اند حتی پس از 10 سال دیگر نیز تحقق نمی یافتند.
السیسی در پایان با تأکید بر اینکه "مصر باید یک کشور حقیقی باشد" گفت: نظام ما، یک نظام واقعی نیست. اینها شبه نظام هستند نه یک نظام حقیقی. ما از نظام قانونمند و ساختار نظام مند صحبت می کنیم که به خودش احترام بگذارد و دنیا هم به آن احترام بگذارد. دقت کنید و ببینید که این سخنان چه تأثیری خواهد داشت و آیا بدخواهان دست از سر ما برخواهند داشت یا خیر؟ نه قطعا انها دست از سر ما برنخواهند داشت و هر اندازه که آنها موفق تر باشند نیروهای شر، بیشتر دنبال نیرنگ خواهند بود. بنابراین هوشیار باشید.
عبدالفتاح در مراسم آغاز برداشت گندم در طرح یک میلیون و پانصد هزار فدان (حدود 26 هزار هکتار) در منطقه سهل الغاب واقع در الفرافره از توابع استان الوادی الجدید این کشور شرکت کرد.
نیروهای مسلح مصر به سرکردگی عبدالفتاح السیسی در اول ژوئیهٔ 2013 به محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای حل بحران سیاسی این کشور 48 ساعت فرصت دادند و پس از این اولتیماتوم در شبانگاه سوم ژوئیهٔ 2013 در یک کودتا محمد مرسی برکنار و عدلی منصور توسط ارتش به عنوان رئیس دولت موقت به جایش نشانده شد. عبدالفتاح السیسی بعدا در انتخابات هفتم خرداد سال 1393 به عنوان رئیس جمهوری مصر برگزیده شد. 
غیرقانونی اعلام کردن گروه اخوان المسلمین از جمله مهمترین اقدام های او بعد از تصاحب کرسی ریاست جمهوری بوده است.

216-9

پربیننده ترین خبرها