به دنبال نقض آتش بس و کشتار غیرنظامیان درحلب؛

سوریه با ارسال دونامه به سازمان ملل شکایت برد

سوریه با ارسال دونامه به سازمان ملل شکایت برد
جمعه 17 ارديبهشت 1395 - 15:09

وزارت امور خارجه سوریه به دنبال حملات گروه های مسلح و تروریستی در حلب و نقض آشکار آتش بس، با ارسال دو نامه به سازمان ملل متحد جنایت تروریست ها را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت و کشورهای حامی جنایتکاران شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه دراین نامه ها به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اقدام گروههای تروریستی در نقض آتش بس و حمله به مناطق مسکونی در شهرهای حلب و المخرم در استان حمص را نشانه نافرمانی عربستان، ترکیه و قطر به عنوان کشورهای عامل هدایت گروههای تروریستی در مقابل تصمیمات نهادهای بین المللی دانست.
سوریه تأکید کرد این کشورها در روند مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه قابل اعتماد نیستند.

نقض آتش بس تنها چند ساعت پس از اجرا

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تنها چند ساعت پس از آغاز آتش بس، گروههای مسلح اقدام به موشک باران محله های الخالدیه، جمعیت الزهراء، السلیمانیه، صلاح الدین، العزیزیه و المیدان کردند که در نتیجه سه شهروند به شهادت رسیده و شمار دیگری از ساکنان این مناطق زخمی شدند. در این موشک پرانی تروریست ها، شماری از منازل و دارایی های شهروندان نیز تخریب شد.
وزارت خارجه سوریه  تأکید کرد که نقض آتش بس در حلب نشان دهنده چهره واقعی گروههای تروریستی مسلح است که جز ویرانی و تخریب برای حلب نمی خواهند و این گروهها که از سوی عربستان، ترکیه، قطر و سایر کشورها حمایت می شوند، هدفی جز کشتار شهروندان و نابودی کشور سوریه ندارند. اما با این وجود هنوز عده ای بر نام "مخالفان معتدل" برای این گروهک ها، تأکید دارند.
انفجار تروریستی در استان حمص12کشته

در ادامه نامه وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل آمده است: گروه تروریستی داعش صبح روز(پنجشنبه) با منفجر کردن یک خودرو و یک موتور سیکلت بمب گذاری شده در میدان اصلی شهر المخرم در استان حمص، 12 شهروند عادی را شهید و40 نفر از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده را زخمی کرد.
وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد، حملات تروریستی اخیر در راستای اجرای دستورات عربستان، قطر و ترکیه و برای به شکست کشاندن کلیه تلاش ها برای برقراری آتش بس و متوقف شدن کشتار مردم سوریه و به شکست کشاندن مذاکرات ژنو توسط گروههای تروریستی انجام می گیرد و بیش از پیش واقعیت ارتباط این گروههای تروریستی با کشورها و نهادهای مختلفی که آنها را مخالفان معتدل می نامند، روشن می گردد.

عربستان، قطر و ترکیه بازیگردانان گروه های تروریستی
وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد، جنایات اخیر، دولت سوریه را از ادامه تلاش برای مقابله با تروریسم و تلاش برای تحقق راه حل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات طرف های سوری با یکدیگر با هدف ریشه کنی تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به ملت سوریه بازنخواهد داشت.
درنامه این وزارتخانه به سازمان ملل آمده است: جنایت های ننگین اخیر بار دیگر نشان داد رژیم های عربستان، قطر و ترکیه به عنوان بازی گردانان این گروههای تروریستی هرگز تسلیم قطعنامه های سازمان ملل نخواهند شد بلکه در راستای منافعشان همواره در مقابل تصمیمات و مصوبات سازمان های بین المللی نافرمانی خواهند کرد. در نتیجه جامعه جهانی نمی تواند در هیچ گونه تلاشی برای مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه به این کشورها اعتماد کند.
وزارت امور خارجه سوریه در پایان از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا در راستای اجرای قطعنامه های سازمان ملل درارتباط با سوریه ضمن محکوم کردن این جنایت های تروریستی، به مسئولیت هایشان در زمینه حفظ صلح و امنیت جهانی از طریق اتخاذ اقدامات بازدارنده و مجازات کشورها و نهادهای حامی تروریسم عمل کنند.

216-211-9

پربیننده ترین خبرها