حیدرالعبادی تظاهرکنندگان را تهدید کرد

حیدرالعبادی تظاهرکنندگان را تهدید کرد
جمعه 17 ارديبهشت 1395 - 15:22

العالم - نخست وزیرعراق با تهدید تظاهرکنندگان متخلف به مجازات، درباره احتمال سوء استفاده افراد از تظاهرات اصلاح طلبانه، برای ایجاد هرج و مرج در کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز حیدرالعبادی امروز(جمعه) با تاکید براینکه متجاوزان به حریم قانون مورد تعقیب و مجازات قرارخواهند گرفت، یادآور شد که حمله به مجلس عراق در هفته گذشته اقدامی خطرناک و بی احترامی به نهادهای رسمی و حکومتی است.

وی با بیان اینکه تغییرات کابینه جزئی از اصلاحات است از پارلمان این کشور خواست هرچه سریعتر نشست های بررسی و رای اعتماد به وزیران جدید را آغاز کند.

وی از مراجع دینی و رهبران گروهها و احزاب سیاسی خواست تظاهرکنندگان را به احترام به قانون اساسی و یافتن راه حل های مسالمت آمیز برای برطرف کردن مشکلات کشور دعوت کنند.

یادآورمی شود بغداد به صورت هفتگی شاهد برگزاری تظاهرات برای مطالبه اصلاحات، مبارزه با فساد و مقام های فاسد است و نیروهای امنیتی و نظامی، اقدام های شدیدی برای تأمین امنیت در این شهر اتخاذ کرده اند که از ان جمله می توان به بستن پل ها و خیابان ها در راستای تأمین امنیت تظاهرکنندگان در مقابل "حملات تروریستی" اشاره کرد.

یک منبع نظامی عراقی امروز( جمعه) اعلام کرد نهادهای نظامی، تمام ورودی ها، خروجی ها، پل ها و بیشتر خیابان های بغداد را مسدود کرده و در آستانه تظاهرات امروز شمار زیادی نیرو در داخل شهر مستقر کرده اند.

این منبع نظامی گفت: فرماندهان نیروهای نظامی دستور مسدود کردن ورودی ها و خروجی های بغداد و منع ورود و خروج افراد و خودروها از آن را صادر کرده اند. همچنین تمام مسیرهای منتهی به میدان التحریر در مرکز بغداد توسط نیروهای نظامی مسدود شده است.

دفتر شهید صدر امروز با اشاره به عدم برگزاری تظاهرات در میدان التحریر در مرکز بغداد اعلام کرد: تظاهرات امروز، در مناطق مختلف و در محل های برگزاری نماز جمعه برگزار خواهد شد.

ابراهیم الجابری عضو کمیته هماهنگی تظاهرات هم این موضوع را مورد تایید قرارداد.

یادآور می شود پس از ورود تظاهرکنندگان خشمگین به ساختمان پارلمان و دفتر نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد، نیروهای امنیتی در روز 30 آوریل گذشته در بغداد، حالت فوق العاده اعلام کردند.

9

پربیننده ترین خبرها