اردوغان چه پستی به داماد خود می‌دهد؟

اردوغان چه پستی به داماد خود می‌دهد؟
جمعه 17 ارديبهشت 1395 - 18:32

یک روزنامه آلمانی فاش کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای تعیین دادمادش به عنوان رییس حزب عدالت و توسعه برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آلمانی "Deutsche Wirtschafts Nachrichten" نوشت: اردوغان برای تعیین برات آل بایراک داماد و وزیر انرژی کنونی ترکیه به ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه برنامه ریزی می کند.

این روزنامه افزود: این تصمیم ناشی از بی اعتمادی اردوغان به هرکسی به جز اعضای خانواده اش است و همچنین تعیین آل بایراک کنترل اردوغان بر بخش نفت را تقویت خواهد کرد زیرا وی این بخش را بسیار با اهمیت می داند.

برپایه این گزارش، تعیین آل بایراک گام جدیدی در مسیر تبدیل اردوغان به یک حاکم مقتدر خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز دیروز پنجشنبه درمقاله ای نوشت: اردوغان در تلاش برای کسب قدرت بیشتر، سیستم قضایی را برای رهایی از دست دشمنانش در آنجا پاکسازی کرده است و روزنامه نگاران را در زندان و تظاهرکنندگان ضد دولتی را سرکوب کرده است و اکنون نیز نزدیک ترین هم پیمان سیاسی خود یعنی احمد داود اوغلو نخست وزیر را از قدرت برکنار می کند.

این روزنامه افزود: برکناری داود اوغلو نشان می دهد که تلاش اردوغان برای کسب قدرت بیشتر باعث اختلاف بین آنها شده است و این شکاف نشان می دهد که روند تبدیل اردوغان از یک سیاستمدار دموکراتیک به یک فرد اقتدار گرا در شرف پایان است و بلندپروازیهای اردوغان برای تمرکز همه قدرت اجرایی در دستان رئیس جمهور نیز در آستانه محقق شدن می باشد.

حزب عدالت و توسعه اواخر ماه مه کنگره کل فوق العاده خود را برای تعیین رئیس جدید خود به جای اوغلو برگزار خواهد کرد. اوغلو دیروز گفت که در اندیشه نامزدی برای تصدی دوباره این پست نیست.

7- 6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها