چرا جولان ذهن نتانیاهو را درگیر کرده است

چرا جولان ذهن نتانیاهو را درگیر کرده است
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 13:15

العالم - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ولادیمیر بوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو اراضی جولان اشغالی را محور گفتگوهای خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "ایهود یعری" تحلیلگر مسائل عربی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: نتانیاهو در دیدار اخیر با پوتین تاکید کرد که جولان از آن اسرائیل است و از آن عقب نشینی نمی کند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از گفتگوی نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهوری روسیه را پخش کرد که نتانیاهو در آن افزود: اسرائیل به روزهایی که از بلندیهای جولان شهرکهای ما را هدف قرار می دادند باز نمی گردد.
تحلیلگر شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت: علت توجه نتانیاهو به جولان به مذاکرات ژنو در خصوص بحران سوریه باز می گردد که درزمان حاضر با بن بست مواجه شده است. یکی از موضوع های مطرح در مذاکرات ژنو بررسی تپه های جولان و مسأله بازگشت آن به دامان اراضی سوریه است، که به نوبه خود خشم نتانیاهو را برانگیخت.
نتانیاهو در دیدار با جان کری و پوتین اعتراض خود ضمن اعتراض به این موضوع تاکید کرد جولان به سوریه باز نمی گردد و از سیطره اسرائیل خارج نمی شود.
اظهارات نخست وزیر رژیم اشغالگرموجی از انتقاد علیه اسرائیل به دبنال داشت و اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب به او اعتراض کردند. 
وی در خصوص روابط اسرائیل با گروههای مسلح سوریه گفت: مخالفان نظام در سوریه که از حمایت کامل اسرائیل برخوردارند و مردم از کمکهای اسرائیل که از طریق جولان به این گروهها فرستاده می شود مطلع هستند.
وی افزود: یکی از رهبران مخالفان سوریه بنام کمال لبوانی اخیرا وارد اراضی اسرائیل شد و از علنا خواستار توسعه روابط اسرائیل با گروههای مسلح مخالف سوریه است.

111-9

پربیننده ترین خبرها