تخریب تونل های تروریست ها درغوطه شرقی + ویدئو

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 07:26

دمشق (العالم) - ارتش سوريه بیش از ده تونل گروه تروریستی جیش الاسلام را در غوطه شرقی دمشق منفجر كرد.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه بیش از ده تونل واقع در مزارع "بالا" درغوطه شرقی استان دمشق را كه تروریست‌های گروه موسوم به جیش السلام از آن برای انتقال سلاح و ارتباط مناطق تحت سلطه خود استفاده می كردند، منفجر كردند.
براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه همچنین پس از درگیری با عناصر جبهه النصره كه در قسمتی از غوطه شرقی مستقر شده اند، شماری از آنان را کشته و توانستند نقاط استراتژیك تحت سیطره این گروه تروریستی را در محورهای بالا و منطقه زبدین از كنترل آن خارج كنند.
آتش بس در جبهه غوطه شرقی وجود ندارد و تروریست ها همه روزه به نقض آن اقدام می كنند.
منابع نظامی به خبرنگار شبكه العالم گفتند که نیروهای ارتش سوریه چند تونل واقع در مزارع بالا به سمت "حرستا القنطره" را كشف كردند كه یكی ازآن ها صدها متر طول داشت.
"علی مقصود" كارشناس نظامی در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم گفت: وقتی شهر قدیمی بالا تحت كنترل درآمد، در واقع آخرین محور امدادی كه القنطره - حرستا - برینه بود که قطع شد، به همین دلیل عناصر مسلح به این تونل ها پناه بردند.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود افزود: نیروهای ارتش سوریه، حمله عناصر تروریست جبهه النصره و گروه های مسلح وابسته به آن را در محورهای بالا و جنوب شرق منطقه زبدین ناكام گذاشتند، درگیری ها چند ساعت به طول انجامید و به كشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شد و ارتش سوریه نقاط استراتژیك واقع در هر دو محور را تحت كنترل خود درآورد.
گروهی وابسته به تروریست های داعش نیز امروز سعی كرد تا از سمت المداجن به ایستگاه تولید نیرو نفود كند كه با کمین نیروهای ارتش سوریه روبرو شد و در نتیجه، همه اعضای این گروه كشته شدند.
همزمان با تحولات نظامی، گروه های تروریستی طی درگیری های داخلی در مناطق مختلف غوطه شرقی در ده روز گذشته، 300 تروریست کشته شدند.
215- 201

پربیننده ترین خبرها