مفتی فلسطین پاسخ می‌دهد:

چه کسانی باعث فراموشی مساله فلسطین شده‌اند؟+فیلم

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 16:51

قدس اشغالی، (العالم)- مفتی فلسطین تاکید کرد که جنگ‌های داخلی، فتنه‌ها در جهان عرب و اسلام؛ و نیز مدعیان دروغین اسلام که به نام دین فعالیت می‌کنند، مساله فلسطین و آینده آن را تحت تاثیر منفی قرار داده‌اند.

"شیخ محمد احمد حسین" در گفت وگوی ویژه با شبکه خبری العالم گفت: مساله فلسطین پیشتر مساله نخست و اصلی در فکر عربی و اسلامی و در سطوح حکام و ملت ها بود اما متاسفانه بر اثر فتنه ها، چند‌دستگی ها و دخالت های منطقه ای و بین المللی، این مساله اینک برای کشورهای عربی و برخی کشورهای اسلامی به یک مشکل تبدیل شده است و هنگامی که یک فلسطینی به حکام عرب مراجعه و با آنها درباره مساله فلسطین گفت وگو می کند، می گویند: ما مشکلات متعددی داریم و خواهان پایان یافتن درگیری ها در یمن، لیبی، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و. . هستیم.

شیخ حسین با اشاره به که این جنگ ها و فتنه هایی که جهان عرب را درنوردیده، کشورهای عربی را در معرض فعالیت استعمارگران و تجزیه قرار داده است، تاکید کرد که این جنگ به نیابت از طرف های منطقه ای و جهانی، اداره می شود.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات تروریست ها و افرطی هایی که انواع جرم و جنایت‌ها را به نام اسلام در حق مردم بی گناه مرتکب می شوند، هیچ ارتباطی با اصل اسلام ندارد و اسلام از این جنایت ها مبراست.

مفتی فلسطین گفت: تروریسم و افراطی گری و انسان ستیزی، حد و مرز نمی شناسد و شهروندان عرب اینک از آگاهی خوبی برای مقابله با این افکار و کسانی که در صدصد ترویج آن هستند، برخوردارند و خوب می دانند که اسلام دین مهربانی و رحمت، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسان ها و به عبارتی برای بشریت است.

شیخ حسین، فتنه انگیزی و فرقه گرایی را یکی از شیوه ها و ابزار جنگ علیه امت اسلام برشمرد و هدف از این اقدامات و تحریک قومیت ها علیه یکدیگررا ایجاد تفرقه و دشمنی میان ملت ها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف عنوان کرد.

7- 213

پربیننده ترین خبرها